november

Boekrecensie: 9 november van Colleen Hoover

Dezelfde datum, dezelfde plek, vijf jaar lang
Fallon lijdt nog steeds onder de gevolgen van een heftige brand die haar voor het leven heeft getekend. Op de dag dat ze naar New York verhuist, ontmoet ze Ben. Ze brengen de rest van de dag samen door en op het vliegveld spreken ze af elkaar de komende vijf jaar jaarlijks op deze datum en plek te zullen ontmoeten. Maar wat gewoon een leuke afspraak lijkt, zou voor Ben weleens meer kunnen zijn. Heel veel meer.

Titel: 9 novemver
Auteur: Colleen Hoover
Uitgeverij: Zomer & Keuning
Publicatie datum: 7 juni 2017
Mijn beoordeling: ★★★★✩

Colleen Hoover is één van de populairste new adult schrijvers van dit moment. Ik kan dit inmiddels vanuit mijn eigen ervaring beamen. Onlangs las ik twee boeken van haar. Vandaag schrijf ik een review van haar nieuwste boek ‘9 november’ en ik kan alvast verklappen dat ik het prachtig vond.

In dit boek volgen we het verhaal van Fellon en Ben. Je leest om en om hoofdstukken, geschreven vanuit het perspectief van Fellon of Ben. Het gebeurd niet vaak dat ik meteen vanaf de eerste bladzijde gepakt ben door het verhaal. Toch lukte het Colleen bij dit boek. 🙂 Fellon ontmoet Ben op een moment wanneer ze op het punt staat vanuit LA naar New York te verhuizen. Ze blijken een klik te hebben en besluiten om vanaf nu elk jaar elkaar te ontmoeten op 9 november. Je leest dus ook niets over de tijd daar tussenin. Ik vond dit een bijzonder aspect aan dit boek.

Toch kan ik niet ontkennen dat ik stiekem ook wel erg nieuwsgierig ben, naar wat Fellon en Ben afzonderlijk van elkaar, hebben gedaan en gedacht in de tussenliggende 365 dagen. Maar ik begrijp ook dat Colleen dat niet mee kon nemen in het boek. Dan zou het wel echt een enorm dik boek worden!

9 november is een liefdesverhaal. Hartverscheurend, pijnlijk, mooi en weer van vooraf aan. Zeker de moeite waard om te lezen. Ik heb hem in exact 5 uur uitgelezen. Ik was het niet van plan, maar telkens wil je weer doorlezen tot de volgende 9 november! En eenmaal tegen het einde aan wordt je zo verrast door een plotwending, dat je hem wel moet uitlezen! 🙂

Laat je me weten wat je van het boek vond in de reacties? Ik ben heel erg benieuwd naar jullie mening!

Je kunt 9 november in het Engels en Nederlands kopen op bol.com.