Boekrecensie: Heartstopper Volume 3

Title: Heartstopper vol. 3
Author: Alice Oseman
Publisher: Best of YA
Release date: Januari 2022
Genre: YA Contemporary

Charlie had nooit durven hopen dat Nick hem ook leuk zou vinden, maar nu zijn ze officieel een stel. Nick heeft zelfs de moed gevonden om voor zijn moeder uit de kast te komen. Maar nog lang niet iedereen is op de hoogte van zijn geaardheid. Nicks oudere broer weet nog van niks en om nog maar te zwijgen over alle andere vrienden en familie. En dan gaan ze binnenkort ook nog op schoolreis naar Parijs.

Het leven kan soms heel moeilijk zijn, zelfs met iemand van wie je houdt aan je zijde. Hoe serieuzer de gevoelens van Nick en Charlie voor elkaar worden, hoe meer ze elkaar nodig zullen hebben. Op sommige momenten zelfs meer dan ooit.

In Heartstopper volume 3 volgen we opnieuw Charlie en Nick. Deze keer gaan ze op schoolreis naar Parijs. Ik vond het heel leuk om Nick en Charlie in een andere setting mee te maken. In deel drie zijn Nick en Charlie samen, maar worstelen ze met uit de kast komen naar hun vrienden en familie. Want hoe vertel je dit? En wanneer is een goed moment? In een ideale wereld zouden dit geen eens vraagstukken moeten zijn, maar Heartstopper laat heel goed zien dat we nog ver weg zijn van die ideale wereld.

Normaal lees ik niet vaak graphic novels, maar de Heartstopper serie van Alice Oseman is een uitzondering. Ze heeft met Nick en Charlie twee hartverwarmende personages weten te creëren die je instant in je hart sluit. Ondanks dat deze serie een flinke dosis cuteness bevat, weet Alice ook serieuze onderwerpen te verwerken in het verhaal. Onderwerpen die voor veel jongeren herkenbaar zullen zijn.

Heartstopper is vertederend, hartverwarmend en niet weg te leggen.

Heartstopper Volume 3 is een warm en opbeurend verhaal over de relatie tussen Charlie en Nick en de voortdurende strijd om uit de kast te komen. De plot gaat over een aantal behoorlijk zware onderwerpen, waaronder eetstoornissen, geestelijke gezondheid, coming out en meer. Toch blijft het luchtig en makkelijk leesbaar. Ik vond het heel leuk dat een deel van het verhaal zich afspeelt in Parijs. Heartstopper is een hartverwarmende serie en wordt op dit moment verfilmd door Netflix!

Heartstopper

Benieuwd naar mijn recensie over het eerste deel in de serie? Klik dan hier.