Boekrecensie: De Jacht

Title: De Jacht
Author: Elle Kennedy
Publisher: Volt
Release date: april 2020
Genre: New Adult

Vorig jaar las ik de Off Campus serie van Elle Kennedy. Een populaire serie die zich afspeelt op een Amerikaanse universiteit. Briar U is een spin off op deze serie, waarvan De Jacht het eerste deel is. In deze recensie vertel ik je wat ik van het boek vond.

Er wordt altijd gezegd dat tegenpolen elkaar aantrekken. Dat lijkt te kloppen, want ik snap echt niet waarom ik me anders zo aangetrokken voel tot Colin Fitzgerald. Hij is helemaal niet mijn type: hij zit onder de tattoos en is gek op gamen en ijshockey. Bovendien denkt hij dat ik oppervlakkig ben. En er zijn nog meer problemen:

– Hij is heel goed bevriend met mijn broer.
– Zijn beste vriend is verliefd op me.
– En ik woon met hem in één huis.

Eigenlijk doet dat er allemaal niet toe. Ik heb genoeg aan mijn hoofd en hij heeft me heel duidelijk gemaakt dat hij me niet ziet zitten, ook al knettert het altijd tussen ons.

Maar mocht mijn sexy huisgenoot ooit van gedachten veranderen, dan weet hij me te vinden…

In De Jacht volgen we Summer. Summer begint het semester aan een nieuwe universiteit, nadat ze van Brown is afgekickt vanwege brandstichting. Als ze geen woonvesting kan vinden door haar reputatie, besluit haar broer haar te helpen. Hij zorgt ervoor dat Summer een kamer kan huren in het universiteitenhuis van zijn vrienden. Haar nieuwe huisgenoten zijn drie jongens, Hunter, Hollis en Fitz. Maar Summer is niet op haar mondje gevallen, dus grijpt deze uitdaging met twee handen aan. Ik vond Summer zelfs vrij grof. Wat dat betreft lijk ik totaal niet op haar en kon ik me ook moeilijk met haar identificeren.

Daarnaast volgen we Fitz. Fitz heeft altijd een zwak gehad voor Summer. Het enige probleem is, dat hij daar nooit wat mee heeft kunnen doen omdat Summer het zusje is van zijn vriend Dean. En zusjes zijn off limits. Maar nu ze samenwonen, is de aantrekkingskracht moeilijker te vermijden laat staan te negeren. En het feit dat hun andere huisgenoot, Hunter ook een oogje heeft op Summer, maakt het er niet makkelijker op. Ik vond Fitz leuk omdat het geen stereotype jongen is. Ja hij is een atleet, maar tegelijkertijd ook een flinke nerd die eigen videogames maakt. Daarom vond ik zijn personage erg interessant om te volgen.

Als je de Off Campus serie hebt gelezen van Elle Kennedy, dan kan deze spin off daarop zeker niet ontbreken in je boekenkast.

Voor wie het nog niet wist, Elle Kennedy is één van de twee auteurs die samen onder de naam Erin Watt schrijven. Erin Watt ken je wellicht van De Royals serie. Elle schreef al eerder de Off Campus serie. De Jacht is het eerste deel van een spin off serie hiervan, genaamd Briar U. Dit was eigenlijk de eerste keer dat ik tijdens het lezen de schrijfstijl van Erin Watt herkende in de stijl van Elle. Niet dat het perse anders is dan in de Off Campus serie, maar ik stond er nu meer bij stil. Wel vond ik het af en toe vrij grof. Zeker de manier waarop Summer dacht vond ik af en toe wel wat lastig. Maar dit heeft er meer mee te maken dat ik niet vaak lees over een vrouwelijk personage die zo uitbundig is als Summer. Ik denk dat dat niet helemaal mijn ding is. In De Jacht lees je zowel vanuit Summer’s personage als die van Fitz. De hoofdstukken die vanuit hem waren geschreven vond ik overduidelijk leuker. Zijn personage was verrassender en ik heb daardoor echt een zwak voor hem gekregen.

Als je de Off Campus serie hebt gelezen van Elle Kennedy, dan kan deze spin off daarop zeker niet ontbreken in je boekenkast. Ik vind het altijd heerlijk om te lezen over Amerikaanse Highschools of Universiteiten, dus series als deze verslind ik regelmatig. De personages in deze verhalen hebben altijd veel op hun bordje. Dat heeft met de leeftijd te maken waarin ze zich bevinden. Een leeftijd waarin je jezelf volop ontwikkelt en op ontdekkingstocht gaat. Dit geldt ook voor Summer en Fitz die samen ook nog in een soort aantrekken en afstoten situatie zitten. Ik blijf na het lezen van dit boek wel met het gevoel achter dat het verhaal niet compleet is. Dat is niet heel gek aangezien er nog twee delen gaan volgen in de serie. Ik hoop dat mijn vragen in deel twee dan ook beantwoordt zullen worden! Genoten van dit boek.

De Jacht