Boekrecensie: Het begint met een kus

Title: Het begint met een kus
Author: Kelly Moran
Publisher: A.W. Bruna
Release date: mei 2020

In maart dit jaar kwam Het begint met een blik, deel 1 in een nieuwe serie van Kelly Moran uit. In de Redwood Ridge serie volgen we drie hele knappe dierenartsen. Het eerste deel las ik in no time uit. Ik was dan ook erg blij toen ik deel twee van de uitgeverij ontving Het begint met een kus.

Redwood, Oregon. Een stadje tussen bergen en zee. Hier heeft Flynn O’Grady een dierenartspraktijk met zijn twee broers. Omdat hij vanaf zijn geboorte doof is, moet Flynn op zijn andere zintuigen vertrouwen bij het werken met de dieren. En op Gabby, zijn assistent. De twee zijn een perfect team en ook privé beste vrienden. Daarom negeert Flynn zijn hartslag als hij haar te lang in de gaten houdt. Maar sommige dingen kunnen niet voor altijd worden genegeerd. Vooral als je in een klein stadje vol enthousiaste matchmakers woont…

In Het begint met een kus volgen we dierenarts Flynn O’Grady, broer van Cade O’Grady, die we nog kennen uit het eerste deel in de Redwood Ridge serie. Flynn runt samen met zijn broer Cady en zijn Drake een dierenartsenpraktijk. Iedereen komt hier graag, omdat de drie broers ontzettend knap zijn.

Naast Flynn, volgen we ook zijn assistente Gabby. Gabby is een heel lief, leuk en identificeerbaar karakter. Flynn en Gabby werken al jaren feilloos samen. Ondanks dat Flynn doof is, kunnen Gabby en Flynn prima communiceren. Hij laat echt zien dat een lichamelijke beperking nooit hoeft te betekenen dat je je dromen niet kan najagen. Naast collega’s zijn ze ook hele goede vrienden geworden. Maar stiekem heeft er voor Flynn altijd meer gespeeld. Toch heeft hij zijn gevoelens voor Gabby nooit hardop uitgesproken. Er staat teveel op het spel vindt hij. Maar de laatste tijd wordt het voor Flynn steeds moeilijker om zijn gevoelens verborgen te houden.

Dit boek laat je achter met een heerlijk feelgood gevoel en een lach op je gezicht!

Inmiddels heb ik de schrijfstijl van de auteur een beetje leren kennen. Wat ik er voornamelijk heel fijn aan vind, is dat Kelly haar verhalen rustig opbouwt. Ze neemt eerst goed de tijd om haar personages te introduceren. Dat is fijn, want daardoor voel je je echt onderdeel van het dorpje Redwood Ridge. Net zoals in Het begint met een blik spat het in dit vervolgdeel weer van elke bladzijde af dat de broers ontzettend knap zijn. Ik heb in mijn hoofd al helemaal een beeld geschetst van hoe Flynn eruit ziet! Deze serie heeft geen grote plotwending of iets, maar dat verwachtte ik ook eigenlijk niet. Het is een verhaal die je achterlaat met een heerlijk feelgood gevoel en een lach op je gezicht!

Zwijmel weg bij de knappe broers O’Grady in de Redwood Ridge serie.

Het eerste deel in de Redwood Ridge serie was al heerlijk om te lezen, maar Het begint met een kus vond ik stiekem nog leuker. Ik merkte dat Kelly in dit deel haar personages net wat meer diepgang heeft weten te geven. Ook zaten er in dit boek meer steamy scenes ten opzichte van het eerste deel. Je hoeft niet bang te zijn dat je in een herhaling valt van Het begint met een blik. Dit vervolgdeel neemt echt een andere wending en is naar mijn mening een mooie toevoeging in de serie. Laten we hopen dat ze dit volhoudt in het derde deel Het begint met een nacht!

*Dit artikel bevat een recensie-exemplaar. Dit beïnvloedt mijn mening van het boek niet.Heerlijk duurt het langst

Nieuwsgierig geworden naar het eerste deel in de serie? Mijn recensie van Het begint met een blik kun je hier terugvinden.