Boekrecensie: Het begint met een blik

Title: Het begint met een blik
Author: Kelly Moran
Publisher: A.W. Bruna
Release date: maart 2020

Nu de lente is begonnen komen er altijd heel veel feelgood romans uit. Heerlijk al zeg ik het zelf, want dit zijn de perfecte boeken om te lezen in het zonnetje. Lekker luchting en niet te zwaar. Het begint met een blik is het eerste deel uit een nieuwe Redwood Ridge-serie van Kelly Moran. Geen idee wat ik hier van kon verwachten dus. Maar als hij leuk is, heb ik nog twee leuke boeken in het vooruitzicht voor dit jaar!

Redwood Ridge, een schilderachtig stadje in Oregon. Precies de juiste plek voor een nieuwe start. En die heeft Avery Stowe hard nodig na een rampzalig huwelijk, ook voor haar autistische dochter Hailey. Er is maar één probleem: de lokale, aantrekkelijke dierenarts, Cade O’Grady. Een nieuwe relatie is namelijk het laatste wat Avery wil. Ze weet alleen niet hoe lang ze Cade kan weerstaan. Vooral omdat de hele stad heeft samengespannen en voor Cupido begint te spelen…

In Het begint met een blik volgen we Avery Stowe. Na een mislukt huwelijk verhuisd ze samen met haar dochtertje Hailey van San Francisco naar Redwood Ridge, de woonplaats van haar moeder. Haar ex-man wil niets meer te maken hebben met zowel haar als zijn dochter Hailey, en daarom staat Avery er alleen voor als het aankomt op de opvoeding van Hailey. Die opvoeding is al wat lastiger dan anders, omdat Hailey een vorm van autisme heeft. Ze praat niet en communiceert met haar moeder via gebarentaal. Daarnaast loopt ze nogal eens weg, dus Avery heeft haar handen vol aan Hailey. Als Hailey op de eerste avond direct besluit naar buiten te glippen, ontdekt ze een gewonde puppy.

Dat is het moment dat Cade O’Grady in beeld komt. Eén van de drie dierenartsen in Redwood Ridge. Hij runt namelijk samen met zijn twee broers een dierenartsenpraktijk. Cade is ontzettend knap en alle vrouwen in het dorp liggen aan zijn voeten. Ze maken dan ook regelmatig onnodige afspraken voor hun huisdier om met Cade te kunnen praten. Als Avery en Hailey met de gewonde hond aankomen heeft Cade er een niet al te beste dag opzitten. Hij is dan ook niet te genieten en reageert heel fel op Avery. Maar ondanks hun slechte start, beginnen ze steeds meer tijd samen door te brengen.

Kelly Moran is een auteur waar ik nog nooit van heb gehoord, maar ze heeft me echt verrast. Al snel in het verhaal werd duidelijk dat de drie dierenartsen enorme hunks zijn. Dit wist Kelly heel goed in woorden te omschrijven waardoor ik al snel overtuigd was. Sowieso is ze heel goed in emoties overbrengen via haar personages. Ondanks dat Het begint met een blik een feelgood verhaal is, komen er ook een aantal belangrijke onderwerpen aan bod als autisme en als alleenstaande moeder een kind opvoeden. Zo is er bijvoorbeeld een scène waarin Avery samen met Hailey en haar moeder in een restaurant zit en Hailey een ‘bui’ krijgt. De moeder van Avery heeft dit echter nog nooit meegemaakt en schaamt zich hiervoor. Een situatie die in het echte leven denk ik ook veel voorkomt bij mensen met autisme. Terwijl Kelly juist ook laat zien in dit verhaal hoe slim kinderen als Hailey eigenlijk zijn.

Zwijmel weg bij de charmante, knappe en enorm sexy dierenartsen van Redwood Ridge.

Het begint met een blik is een heerlijk feelgood verhaal over een vrouw die een nieuwe start probeert te maken in een nieuwe woonplaats. Een hechte gemeenschap waar iedereen elkaar kent en altijd voor elkaar klaar staan. Als lezer zwijmel je helemaal weg bij de drie dierenartsen. Ik moest tijdens het lezen trouwens denken aan de tv-series Chesapeake Shore en Virgin River. Die series gaven me een beetje hetzelfde gevoel, dus als je ook fan bent van die series, dan zijn de Redwood Ridge boeken absoluut een aanrader. Het dierenarts aspect vond ik ook erg tof. Door de fijne schrijfstijl van Kelly Moran komt de chemie tussen de personages heel oprecht over en voel je die als lezer ook helemaal mee. Ik ben van de personages gaan houden en kan dan niet wachten op het vervolg dat in juni uitkomt, waarin we één van de andere broers gaan volgen!

Mijn grootste wens