Boekrecensie: Feilloos

Title: Feilloos
Author: Elsie Silver
Publisher: April Books
Release date: Maart 2024
Genre: New Adult

Rhett Eaton is professioneel stierenrijder. Als hij door een onnadenkende uitspraak in de problemen komt met een sponsor, moet zijn agent alles op alles zetten om de boel weer glad te strijken. En om te voorkomen dat deze rebelse rodeokoning nog eens de fout in gaat, krijgt Rhett de laatste maanden van zijn tour een oppas. De oppas in kwestie is Summer Hamilton, de dochter van Rhetts agent. Summer werkt voor haar vaders bedrijf en ze is overal toe bereid om zichzelf te bewijzen. Ze weet alleen niet half hoever Rhett met haar wil gaan. Vooral als ze rondloopt in haar strakke jeans, met een sexy glimlach en een brutaal weerwoord. Maar wat zich daaronder verschuilt, is nog veel gevaarlijker.

Rhett en Summer zijn boeiende hoofdpersonages met sterke karakters. Rhett is de gesloten en knappe cowboy die niet makkelijk zijn gevoelens toont, terwijl Summer meer open en hartstochtelijk is. Hun verschillen maken de aantrekkingskracht tussen hen fascinerend, maar ook uitdagend. De ontwikkeling van hun relatie wordt goed opgebouwd, hoewel sommige wendingen misschien wat clichématig aanvoelen. De bijpersonages voegen extra lagen toe aan het verhaal, maar de focus ligt echt op de intense connectie tussen de hoofdpersonages.

Elsie Silver heeft een meeslepende schrijfstijl die makkelijk leest en de emoties van de personages goed overbrengt. Echter, Feilloos bevat behoorlijk wat expliciete scènes, wat het verhaal een flinke dosis spice geeft. Voor sommige lezers kan dit een pluspunt zijn, maar persoonlijk vond ik het te veel van het goede. De balans tussen romantiek en sensualiteit sloeg wat mij betreft net te ver door naar het laatste, waardoor het de emotionele kant van het verhaal soms overschaduwde.

Feilloos is een intens romantisch verhaal met boeiende personages en een mooie setting. De chemie tussen Rhett en Summer spat van de pagina’s, maar voor mij werd dit iets te veel benadrukt door de overvloed aan expliciete scènes. Daar moet je van houden, en hoewel de emotionele kant van het verhaal sterk is, haalde de spice voor mij de focus van de relatie af. Ik waardeer de schrijfstijl van Elsie Silver, maar voor mijn smaak was het net iets te veel van het goede. Vandaar dat ik het boek drie sterren geef. Voor fans van romances met een hoog passiegehalte is dit echter wel een aanrader.

Caraval