Boekreview: #4 Verlangen, De Royals

Title: Verlangen (#4 De Royals)
Author: Erin Watt
Publisher: Uitgeverij De Fontein
Release date: November 2018
Genre: YA contemporary

Ik durf wel te zeggen dat ik één van de grootste Royals fan ben in Nederland. En nee, ik bedoel niet het Koningshuis. Daar heb ik eigenlijk vrij weinig mee. Ik bedoel de familie Royal uit de boeken van Erin Watt. Die gaan alles behalve over een koningshuis. Mocht dit één grote eyeopener voor je zijn en dat je nu denkt: Hoe kan ik nou zo dom zijn?! Don’t worry. Ook ik dacht dat deze serie over prinsessen ging.

Hoewel de Royals onder young adult worden weggeschreven, zit het eigenlijk op de grens van new adult. Deze serie is razend populair. En niet alleen in Nederland. Wereldwijd verkopen ze heel goed en zijn de boeken vertaald in verschillende talen. Waaronder dus in het Nederlands. Afgelopen week kwam deel vier (het één na laatste deel alweer!) uit. Ik ben daar uiteraard direct in begonnen.

Easton Royal heeft het allemaal: hij is aantrekkelijk, rijk en intelligent. Zijn doel in het leven is om zo veel mogelijk lol te hebben. Over de consequenties denkt hij nooit na. Waarom zou hij ook? Tot Hartley Wright zijn makkelijke leventje op de kop zet. Zij is het enige meisje dat nee tegen hem zegt. Ze wil hem niet, hij moet eerst maar eens volwassen worden.

Hoewel deel 1 t/m 3 geschreven is vanuit Ella, volgen we in deel vier dus Easton. Hij is één van De Royals broers. De Royals is een rijke familie met veel macht. Toch heeft ieder lid in deze familie onder al dat geld een klein hartje verborgen. Ik vind Easton het grappigste van de vier broers. Hij heeft behoorlijk wat problemen, maar ondanks dat wil hij geen vlieg kwaad doen. Helaas slaagt hij er daar niet altijd in. Maar nadat hij Hartley ontmoet, begint hij steeds beter in te zien dat hij andere pijn doet met zijn acties en daden. Zonder dat Hartley hier bewust mee bezig is, zorgt ze er voor dat Easton zijn leven probeert te beteren.

Ondanks dat Verlangen niet vanuit Ella is geschreven, heeft ze wel nog steeds een rol in dit boek. Ze probeert Easton op het goede pad te houden. Hierin slaagt ze niet altijd. Wat ik ergens stiekem wel jammer vond, is dat Reed bijna niet voorkomt in dit deel. Hij is inmiddels geslaagd en studeert nu op de universiteit. Ella en Reed zien elkaar af en toe in de weekenden, maar bellen wel veel. We lezen bijna niets meer over hun relatie. Jammer, maar ik mis het niet tijdens het lezen. Easton zorgt voor genoeg problemen, waardoor je Reed bijna niet mist!

Iedereen heeft wel een guilty pleasure en voor mij is dat deze serie. Voor De Royals neem ik echt de tijd, zeg ik mijn afspraken voor af en ga ik helemaal voor zitten.

Ik vond dit deel een stuk grover dan de eerste drie delen. Dit komt met name doordat dit deel dus vanuit Easton is geschreven. Ella was toch het brave en onschuldige meisje. Dat ligt bij Easton wel anders. Ik moest daardoor in het begin wel even schakelen. Daarom heb ik dit boek een halve ster minder gegeven. Dit heb ik gedaan omdat dit boek toch wordt neergezet als young adult boek. Daarvoor vond ik hem persoonlijk wat te grof. Gelukkig staat er wel een waarschuwing aan de achterkant van het boek.

Verder leest dit boek weer heerlijk vlot zoals ik gewend ben van het schrijversduo. Iedereen heeft wel een guilty pleasure en voor mij is dat deze serie. Voor De Royals neem ik echt de tijd, zeg ik mijn afspraken voor af en ga ik helemaal voor zitten.

Ook Verlangen heeft weer een flinke cliffhanger te pakken. Ik eindigde dit boek met open mond. Het is zelfs zo erg dat ik regelmatig over heb gedroomd! Tja.. De familie Royal houdt je wel bezig. 😉

Na drie delen zou je kunnen denken dat een serie in plezier afneemt. Bij De Royals is niets dan minder waar. Ik denk dat de schrijvers een slimme keuze hebben gemaakt om vanaf dit deel vanuit een ander personage te schrijven. Zo krijgt de serie weer een hele nieuwe balans. Zoals altijd eindigen de boeken in De Royals serie met een enorme cliffhanger. Ook Verlangen heeft weer een flinke te pakken. Ik eindigde dit boek dan ook met open mond. Het is zelfs zo erg dat ik er regelmatig over heb gedroomd. Tja.. De familie Royal houdt je wel bezig. Gelukkig las ik dat Uitgeverij de Fontein deze in februari 2019 uitbrengt. Die paar maanden wachten kan ik nog wel aan! 😉

de royals