Boekreview: My lovely wife

Title: My lovely wife
Author: Samantha Downing
Publisher: Berkley Books
Release date: Maart 2019

Een thriller die door veel Booktubers werd genoemd de afgelopen tijd, is My lovely wife van Samantha Downing. Hoewel ik eigenlijk van plan was om een contemporary te lezen, besloot ik toch voor dit boek te gaan. Of dat een goede keuze was? Dat lees je in deze recensie!

Ons liefdesverhaal is simpel. Ik ontmoette een prachtige vrouw. We werden verliefd en kregen kinderen. We verhuisde naar de stad en vertelde elkaar onze dromen en onze grootste geheimen. En toen? Toen raakte we verveeld.

We lijken een doodnormaal stel. Wij zijn je buren, de ouders van de vriendjes en vriendinnetjes van je kinderen.

We hebben allemaal geheimen om een huwelijk in stand te houden. Ons geheim is er toevallig eentje waarbij we wegkwamen met een moord.

In My lovely wife volgen we de echtgenoot van Millicent. We weten zijn naam niet. Wat een bijzonder personage heeft de auteur van dit boek weten neer te zetten. Ook al heeft hij een moord gepleegd, toch begin je als lezer een beetje van hem te houden. Het is een man die volledig is toegewijd aan zijn vrouw en vastbesloten is een goed leven te creëren voor zijn gezin.

Zijn vrouw Millicent daarentegen heeft een donkere kant. Haar man doet alles voor haar en dat is als lezer soms best een beetje creapy. Het mysterie waarom Millicent is zoals ze is en doet zoals ze doet, is de drijfveer in dit verhaal. Ik wilde constant doorlezen omdat ik wilde begrijpen waarom ze bepaalde dingen deed. Er moest een verklaring voor zijn.

We lezen het verhaal volledig vanuit de man van Millicent in het heden en af en toe refereert hij naar een moment terug in de tijd. De schrijfstijl van Samantha Downing is bewonderenswaardig. Ze weet de lijn tussen good guys en bad guys te vervagen waardoor je voor alle personages wel een soort van sympathie voelt. Ook zijn de hoofdstukken lekker vlot en kort waardoor je door het boek heen vliegt. Ook vind ik het knap hoe ze het personage Millicent op afstand weet te houden voor ons als lezers, net zoals de afstand tussen haar en haar man.

My lovely wife is sluw, sinister, wrang maar bovenal verslavend!

Ik ben zo blij dat ik My lovely wife heb gelezen. Het was een psychologische thriller, precies zoals ik ze graag zie. Als je zin hebt in een binge read dan is dit boek perfect voor jou. In plaats van zich te focussen op bloed en geweld, heeft de auteur zich volledig gefocust op karakterontwikkeling en zeer goeie plotwendingen. Hoofdstuk 1 eindigt er al meteen mee, waardoor ik meteen op scherp stond! Ik vond het moeilijk om dit boek te recenseren zonder te spoileren. Daarom hoop ik dat je me op mijn woord vertrouwt en besluit dit boek te lezen. Laat je me dan weten wat je ervan vond?

My lovely wife