Filmrecensie: All my life

Afgelopen weekend ging ik samen met een vriendin naar de bioscoop. Dit is één van de weinige dingen buitenshuis die je nog kunt doen, dus ik keek er erg naar uit. De film waar we naartoe gingen was All my life. De trailer beloofde een tranentrekker, dus ik was erg benieuwd hoe dat zou gaan uitpakken!

In All my life volgen we Jenn en Sol. De film start op het moment dat ze elkaar voor het eerst ontmoeten. Jenn gaat een avondje uit met haar vriendinnen in een sportkroeg. Daar is Sol ook met zijn vrienden. De meiden worden aangesproken door de jongens en ze besluiten de avond met z’n allen voort te zetten. Jenn en Sol vinden elkaar echter zo leuk dat ze de ochtend daarna afspreken om samen hard te lopen in het park. Van het een komt het ander en voor je het weet woont het verliefde stelletje samen in het huurappartementje van Jenn. Met een huwelijk in het vooruitzicht lijkt niets hun geluk nog in de weg te staan. Maar dan blijkt Sol ernstig ziek te zijn en staan hun gelukkige leventje in één klap volledig op zijn kop.

Cast

De hoofdrollen Jenn en Sol worden gespeeld door Jessica Rothe en Harry Shum Jr. Beiden acteurs waar ik nog niet eerder van had gehoord. Maar je zou haar kunnen kennen uit de MTV serie Mary+ Jane of de film La La Land waarin ze een bijrol had. Harry Shum Jr. is een Chinees Amerikaanse danser en acteur die je zou kunnen kennen uit de Step Up films of de razend populaire serie Glee. Ik had van hun allebei nog nooit gehoord, maar vond het wel verfrissend om weer eens nieuwe gezichten te zien in de bios. Ook vond ik dat ze hun rol zeer geloofwaardig hebben overgebracht. De liefde spatte echt van het scherm af.

Waargebeurd verhaal

All My Life is gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Vijf jaar geleden ging de trouwvideo van Jennifer Carter en Solomon Chau viral. Het tragische verhaal van dit koppel is omgetoverd tot een romantische film waarin een jong stel besluit hun huwelijksplannen te vervroegen nadat ze hartverscheurend nieuws hebben gekregen. Als ik weet dat een film gebaseerd is op een waargebeurd verhaal, dan krijgt de film toch altijd wel extra lading. Ik had regelmatig een brok in m’n keel. Ondanks dat heel veel scènes te overdreven waren. Dat is denk ik al snel een valkuil als je een film baseert op een waargebeurd verhaal. Iets te mooi willen neerzetten waardoor het niet meer geloofwaardig is.

Ik ben dus niet mega enthousiast. Films blijven films maar juist omdat dit een waargebeurd verhaal is, moet je het wel geloofwaardig neerzetten. Daar zijn de makers op sommige momenten niet in geslaagd. Dat lag echter niet aan de cast. Zij wisten hun rol heel geloofwaardig en echt neer te zetten. Dat lijkt me met een waargebeurd verhaal ook absoluut niet makkelijk. Al met al was het geen slechte film, maar of het de moeite waard is om ervoor naar de bioscoop te gaan? Ik zou lekker wachten tot hij op Netflix staat.

Mijn beoordeling:  ★★★✩✩ 3.5 sterren