Boekrecensie: Hope Again

Title: Hope Again
Author: Mona Kasten
Release date: Maart 2021
Genre: YA Contemporary / New Adult

Ben je een liefhebber van het new adult genre? Was je groot fan van de serie After van Anna Todd? Dan is de Begin Again serie van Mona Kasten ook zeker een aanrader voor jou. Inmiddels zijn er al vier delen verschenen en deel vijf verschijnt later dit jaar. Ik las de eerste drie delen al en heb afgelopen week ook het vierde deel Hope Again gelezen.

Everly Penn was nooit van plan verliefd te worden, en al helemaal niet op haar docent. Maar Nolan Gates is charmant, intelligent en sexy, en de enige die Everly de duistere gedachten kan laten vergeten die haar sinds haar kindertijd wakker houden. Hoe beter ze hem leert kennen, hoe sterker hun band wordt.

Uiteindelijk wil ze niets liever dan zichzelf helemaal openstellen voor hem. Maar wat ze niet weet is dat achter Nolans levenslustige karakter een geheim schuilgaat dat hun liefde voorgoed zou kunnen vernietigen, voordat die zelfs maar is begonnen.

In Hope Again volgen we Everly Penn. We leerde haar in het vorige deel Feel Again al een beetje kennen als vriendin van Dawn. Maar in dit deel staat het verhaal van Everly volledig centraal. Ik vond het een heel interessante verhaallijn. Enerzijds door de affiniteit die Everly heeft met het schrijven van boeken, maar anderzijds ook door haar heftige, misschien wel traumatische verleden. Everly is een gevoelig meisje die het nodige heeft meegemaakt. Daardoor vindt ze het heel moeilijk om haar hart te volgen en niemand te teleurstellen. Dit maakt haar als personage heel echt. Veel lezers zullen dingen uit Everly haar leven herkennen en sympathie voor haar ontwikkelen. Ze is alles behalve perfect maar bovenal wel op zoek naar de beste versie van zichzelf.

Op zoek naar een serie om verliefd op te worden? De Again serie is verslavend!

Voor wie eerder verschenen boeken in de Again serie al hebben gelezen, weten dat we in elk boek een ander hoofdpersonage volgen. Ik zie dit concept trouwens steeds vaker bij New Adult series terugkomen en ben daar eigenlijk heel erg blij mee. Als lezer heb ik daardoor het idee dat ik onderdeel ben van een nieuwe vriendengroep. Mona Kasten weet als geen ander hoe ze dit gevoel bij de lezer moet creëren. Wat in elk van haar boeken ook terugkomt is een liefdesrelatie aspect. Ieder hoofdpersonage worstelt hier op zijn/of haar eigen manier wel mee. Voor Everly heeft dat alles te maken met haar verboden liefde die ze voor Nolan voelt, omdat dit een leraar is. Een vrij heftig onderwerp dus die Mona op een prettige manier heeft weten te verwerken in Hope Again.

Wat heb ik weer genoten van Hope Again. Ik had eigenlijk ook niets anders verwacht. Na al eerder de eerste drie delen gelezen te hebben, voel ik me al helemaal onderdeel van de vriendengroep die we in deze serie volgen. Naar Hope Again keek ik het meest uit omdat mij de verhaallijn van Everly heel interessant leek. Dat was het ook zeker. De vlotte schrijfstijl van Mona zorgde er weer voor dat ik door het boek heen vloog. Het is overigens wel aan te raden om de volgorde van verschijning aan te houden als je deze serie wil gaan lezen. Ondanks dat we in elk boek een ander personage volgen, komen diezelfde personages wel regelmatig terug in de vervolgdelen. Dan is het wel zo fijn als je hun achtergrondverhaal al weet!

*Dit artikel bevat een recensie-exemplaar. Dit beïnvloedt mijn mening van het boek niet. Hope Again

Benieuwd naar mijn recensies over de andere delen in de serie? Die kun je hier lezen: Begin Again, Trust Again, Feel Again en Dream Again