Boekrecensie: Trust Again

Title: Trust Again
Author: Mona Kasten
Release date: Juni 2020

Weet je nog dat boek die ik aanraadde als je fan was van After van Anna Todd of de Wacht op mij serie van Jennifer L. Armentrout? Begin Again van Mona Kasten is echt een boek die in dit rijtje thuishoort. Ik heb volop genoten van het boek en kon dan ook niet wachten op het vervolg Trust Again. Raad eens wat er een aantal dagen terug in de brievenbus lag?

Dawn Edwards weet één ding zeker: happy endings gebeuren alleen in films. Sinds ze haar ex op heterdaad betrapte met een ander heeft ze mannen afgezworen en concentreert ze zich op haar studie en het najagen van haar dromen. Verder is in haar leven nergens ruimte voor. En al helemaal niet voor vrouwenverslinder Spencer Cosgrove, hoe creatief zijn versierpogingen ook zijn. Maar dan ontdekt Dawn per toeval een heel nieuwe kant van Spencer, en realiseert ze zich dat achter zijn vrolijke masker een donker geheim schuilgaat.

Drama, romantiek en vriendschap. Deze serie heeft het allemaal! Wat wil je nog meer?

In Trust Again volgen we de beste vriendin van Allie (het hoofdpersonage uit het eerste deel Begin Again), Dawn. Dawn woont op kamers samen met haar kamergenoot Sawyer. Hoewel ze elkaar tolereren, zijn ze geen vrienden. Dawn is dan ook maar wat graag bij haar beste vriendin Allie, die samenwoont met haar vriend Kaden. Als ze niet met Allie is, spendeert ze tijd met haar andere beste vriend Watson, haar laptop die ze een naam heeft gegeven. Haar grootste hobby is namelijk verhalen schrijven. Dit was haar uitvlucht toen haar relatie op een pijnlijke manier eindigde. Maar de verhalen die Dawn schrijft, zijn niet zomaar verhalen. Het zijn erotisch getinte verhalen. Omdat ze bang is dat haar vrienden haar uitlachen, schrijft ze onder een pseudoniem. Door te schrijven kan ze al haar verdriet, verlangens en ontspanning kwijt. Zo hoeft ze niet te denken aan een van haar beste vrienden Spencer.

Spencer is de beste vriend van Kaden. Dawn ziet Spencer daarom dus ook heel vaak bij Allie thuis. Hoewel ze dit stiekem heel erg leuk vindt, is het ook erg ongemakkelijk. Ze kan haar gevoelens voor hem niet helemaal plaatsen. Spencer daarentegen is volkomen duidelijk naar Dawn toe wat hij voor haar voelt. Hij weet 100% zeker dat ze met elkaar zullen eindigen. Maar ook Spencer heeft een verleden waar hij mee worstelt. Een verleden waar je later in het verhaal pas achterkomt, maar veel indruk maakt.

Als je After van Anna Todd hebt gelezen en leuk vinden, dan weet ik zeker dat je deze serie van Mona Kasten ook zult waarderen. Haar schrijfstijl toont veel gelijkenissen met die van Anna. Een stijl die ik persoonlijk heel fijn vindt om te lezen. Net zoals bij Begin Again voel ik me echt onderdeel van de vriendengroep van Dawn, Spencer, Kaden en Allie. Dat maakt boeken als deze zo fijn om te lezen. Hoewel er geen grote plotwendingen in het verhaal zitten, draait het in deze serie met name om het opbouwen van goede personages. Ik vind het ook heel leuk dat je in alle boeken van de serie weer iemand anders volgt. Iemand die je in het boek daarvoor al een beetje hebt leren kennen. Zo zal het derde boek gaan over Sawyer, Dawns kamergenoot.

Begin Again is een razend populaire serie in Duitsland en bestaat volgens mij inmiddels al uit vijf delen. Ik was erg blij te zien dat Boekerij besloot de eerste drie delen uit de serie te gaan vertalen. Het eerste deel Begin Again stelde me al niet teleur maar ik denk dat ik Trust Again zelfs nog leuker vond. Ik vond Spencer echt een heel leuk personage en gunde hem echt wat liefde in z’n leven. Daarnaast kende je de personages al wat beter en vonf ik het heel leuk om Kaden en Allie af en toe nog voorbij te zien komen. Drama, romantiek en vriendschap. Deze serie heeft het allemaal. Wat wil je nog meer? Ik kan niet wachten op deel drie dat in oktober dit jaar zal verschijnen!

Trust Again

Benieuwd naar mijn recensie over het eerste deel Begin Again? Die recensie vind je hier.