Boekrecensie: Liefs uit Londen

Title: Liefs uit Londen
Author: Iris Visser
Publisher: Kobo Originals
Release date: Februari 2021
Rating:★★★✩✩ 3.5

Al het geloof dat Hannah heeft in de liefde verdwijnt als sneeuw voor de zon wanneer ze tijdens oud en nieuw haar vriend met een ander meisje betrapt. En tot overmaat van ramp wordt ze ook nog eens gedwongen om haar verschrikkelijke baas, de jonge directeur van een groot warenhuis, twee weken lang te assisteren tijdens een zakenreis naar Londen. Het nieuwste filiaal van hun winkel loopt niet naar behoren en dus zijn ze gedwongen om, samen met een extern ingehuurd marketingteam, in te vliegen. Eenmaal aangekomen in Londen probeert Hannah elk teken dat de stad zich opmaakt voor de meest romantische dag van het jaar uit alle macht te negeren. Het feit dat haar baas een hoogst verwarrende menselijke kant blijkt te hebben én dat de vrouw van het marketingbureau haar wel heel bekend voorkomt, zorgen immers al voor genoeg kopzorgen.

Een vlot geschreven verhaal die gegarandeerd voor lachstuipen zorgt!

In Liefs uit Londen, volgen we Hannah. Hannah is al een aantal jaar gelukkig samen met haar vriend.  Maar tot haar grote schrik betrapt ze hem op Oudejaarsavond met een ander. Voor Hannah is het meteen duidelijk. Deze relatie is over. Een vreemdgaande vriend is absoluut geen optie. Ik vond het heel goed dat ze dat stukje zelfrespect heeft behouden. Ondanks dat ze erg van hem hield. Er volgt een periode met veel liefdesverdriet. En tot overmaat van ramp wordt ze ook nog eens gedwongen om met haar baas op zakenreis te gaan naar Londen. Hannah werkt namelijk op het hoofdkantoor van een warenhuis die ook vestigingen heeft in Engeland. De nieuwste vestiging in Londen heeft alleen te maken met opstartproblemen. Hannah en haar baas brengen dus een bezoekje aan het filiaal om ze een handje te helpen. Maar laat haar baas nou net verschrikkelijk zijn..

Liefs uit Londen stond al een lange tijd op mijn wensenlijstje. Dit is het eerste deel in een driedelige serie Liefs uit. Iris Visser weet hoe ze een feelgood verhaal moet schrijven. Met een flinke dosis humor weet ze een vlot verhaal neer te zetten. Ik vloog er doorheen en was dan ook extra blij dat ik ook de twee andere delen al op mijn ereader had staan. Alledrie de boeken zijn op zichzelf staande boeken, maar bevatten details waardoor het toch één geheel vormt.

Heb je zin in een boek die je lekker snel wegleest en je af en toe een lachstuip geeft? Liefs uit Londen is daar perfect voor. Het is een boek vol humor, gêne en romantiek. Dat het verhaal zich grotendeels in Londen afspeelde vond ik extra leuk. Deel twee speelt zich af op Ibiza en deel drie in mijn favoriete stad New York. Ik kan dus niet wachten om verder te gaan in de serie en zal jullie daarvan op de hoogte houden!

Liefs uit Londen