Boekrecensie: Feel Again

Title: Feel Again
Author: Mona Kasten
Release date: Oktober 2020
Genre: YA Contemporary / New Adult
Rating: ★★★★★ 5.o

Eén van de best beoordeelde series die ik dit jaar las, is de Begin Again serie van Mona Kasten. Deze serie is in Duitsland al lange tijd razend populair. Ik was dan ook erg blij dat Boekerij besloot de serie te vertalen. Want Duits lezen kan ik absoluut niet. De eerste twee delen kwamen al eerder dit jaar uit. Zowel Begin Again als Trust Again beoordeelde ik met vijf sterren. Kan het derde boek in de serie het ook weer waar maken?

Sawyer Dixon is jong, stoer – en een buitenstaander. Sinds de dood van haar ouders heeft ze voor niemand meer haar hart opengesteld. Dat verandert als ze Isaac Grant ontmoet. Met zijn nerdbril en vreemde kleding is hij eigenlijk precies het tegenovergestelde van het type waar Sawyer voor valt. Wanneer Isaac, die klaar is met het singlebestaan, haar om hulp vraagt, sluiten de twee een deal: Sawyer verandert Isaac in een bad boy en mag zijn ontwikkeling vastleggen als fotoproject voor haar studie. Maar Sawyer had niet verwacht dat Isaac en zij zulke intense gevoelens voor elkaar zouden krijgen.

In het derde deel van de Begin Again serie volgen we Sawyer. We hebben haar al een klein beetje in de andere delen leren kennen, omdat ze de kamergenoot is van Dawn. Sawyer studeert fotografie. Ze heeft op jonge leeftijd haar ouders verloren. Haar vader overleed aan kanker en haar moeder maakte een einde aan haar leven. Daardoor kon ze in haar leven eigenlijk alleen steunen op haar zus Riley. Wat ik voornamelijk heb gezien van Sawyer in de vorige delen is een stoere meid die zichzelf makkelijk overgeeft aan jongens en die het geen probleem vindt om met haar lichaam rond te paraderen. Dit is ook het beeld dat de meeste mensen van haar hebben. Ze hebben hun oordeel over haar al klaar. Maar wat mensen echter niet weten is dat Sawyer een heftig verleden met zich meedraagt.

Daarnaast volgen we ook Isaac. Hij is een typische nerd, een computergenie. Hij groeide op met vier broers en zussen op een kleine boerderij die zijn ouders runnen. Het is de wens van zijn vader om de boerderij op een dag over te nemen. Maar Isaac heeft andere plannen. Het is een lieve jongen met een groot hart, maar erg onzeker als het om het andere geslacht gaat. De vriendschap tussen Sawyer en Isaac is er niet eentje die je snel had verwacht. Ze verschillen enorm van karakter. Maar ze zeggen niet voor niets dat tegenpolen elkaar aantrekken!

Mona Kasten zorgt er met haar frisse en lichte schrijfstijl voor dat ik het boek in een dag heb uitgelezen!

Inmiddels ben ik al helemaal gewend aan de schrijfstijl van Mona Kasten. Ook in Trust Again is deze weer heerlijk fris en licht. Toch vind ik haar in dit deel ook gegroeid als auteur. Er ligt meer gevoeligheid in haar schrijven. Een mooie toevoeging al zeg ik het zelf. We lezen Trust Again vanuit Sawyer en om die reden is ze in dit deel een open boek voor de lezer. Isaac was daardoor minder makkelijk te doorgronden. Als ik alle drie de delen vergelijk met elkaar, dan vond ik dit deel de leukste. Dit komt enerzijds door de hoofdpersonages die we volgen die meer diepgang hebben en anderzijds door de gevoeligheid in de schrijfstijl van Mona Kasten. De tintelende spanning en een vleugje erotiek zijn precies in goede mix met elkaar die er weer voor hebben gezorgd dat ik het boek in een dag heb uitgelezen.

Met Feel Again komt er een einde aan de trilogie hoe Mona de serie in eerste instantie bedoelt had. Maar omdat de serie zodanig populair was in Duitsland, is ze verder gaan schrijven en zijn er inmiddels nog twee delen. Of deze ook in het Nederlands vertaald gaan worden is nog niet bekend. Maar als het aan mij ligt, is dat een no brainer. Ik heb weer ultiem genoten van Feel Again. Ik leefde mee met Sawyer en vind haar echt een stoere chick! Ook vond ik het leuk om te zien hoe de ‘romance’ ontwikkelde tussen Sawyer en Isaac. Waar dit in Trust Again nogal een explosie was die in een raptempo ontwikkelde, wordt dat in Feel Again veel langzamer opgebouwd. Ondanks dat er nog twee delen in de serie verschenen zijn, is het verhaal met dit derde deel absoluut rond. Mocht de uitgever besluiten niet verder te gaan in de serie, hoef je als lezer niet bang te zijn dat je eindigt in een niet afgerond verhaal!

Het dorpje Happiness

Benieuwd naar mijn recensies over de andere delen in de serie? Die kun je hier lezen: Begin Again, Trust Again, Hope Again en Dream Again