Boekreview: #3.5 Hartstocht, De Royals

Title: Hartstocht (#3,5 De Royals)
Author: Erin Watt
Publisher: Uitgeverij De Fontein
Release date: Juni 2019
Genre: YA contemporary

Iedereen heeft wel een favoriete boekenserie. Voor velen zal dat Harry Potter zijn. Voor mij is dat De Royals van Erin Watt. Dit schrijversduo weet me elke keer weer volledig in te pakken met hun fijne schrijfstijl, cliffhangers en personages. Inmiddels zijn alle boeken vertaald in het Nederlands. Het tussendeel Hartstocht is het allerlaatste deel. Of ik ook op dit deel helemaal verliefd ben geworden lees je in deze recensie.

Je zou denken dat ik dit ontzettend jammer vind. Toch is dat niet helemaal waar. Deze serie stopt naar mijn mening op zijn hoogtepunt. En dat is helemaal oké. Op die manier gaan de boeken je ook niet tegenstaan. Bovendien schrijven ze samen alweer verder aan nieuwe boeken. Dus van dit duo zijn we voorlopig nog niet af!

Twee jaar geleden kostte een misstap Gideon het meisje van zijn dromen. Sindsdien worstelt de oudste Royal-broer met de liefde, ook al denkt iedereen dat hij Savannah al lang vergeten is. Wanneer ze plotseling op de universiteit verschijnt, kan Gideon zich niet meer verschuilen achter zijn stoere voorkomen. Hij is vastbesloten om haar opnieuw voor zich te winnen. Maar Savannah peinst er niet over hem ooit nog een kans te geven.

Verslavend, vlot geschreven en daardoor niet meer weg te leggen.

Het leuke aan  De Royals is dat we in elk boek een ander personage van de familie Royal volgen. Gideon is de oudste broer en woont als enige niet meer thuis. Hij studeert namelijk al en maakt daarnaast deel uit van het zwemteam van zijn universiteit. Heel af en toe kwam Gideon naar huis in de andere delen van De Royals. Het is dus niet geheel een onbekende voor ons als lezer. Gideon kwam op mij altijd over als de oudste en wijste broer van de familie. Hij wilt zijn broers beschermen en is daardoor soms ook best hard naar hen toe.

Zijn vriendinnetje Savannah is ook niet volledig onbekend. In de vorige delen is namelijk bekend dat Gideon een vriendin heeft. Ook wordt in die delen op den duur onthuld dat ze niet meer bij elkaar zijn door een grote fout die Gideon heeft gemaakt. Daar gaat Hartstocht over.

In Hartstocht switchen we tussen het heden en het verleden. Het verleden zoomt in op de tijd dat Gideon en Savannah elkaar leren kennen en op den duur ook een relatie krijgen. Je leest hoofdstukken vanuit Gideon, maar ook vanuit Savannah. Dit vond ik erg interessant want zo leer je beide personages goed kennen. We komen er daardoor bijvoorbeeld achter dat Savannah en Gideon beide twee hele andere mensen zijn. In het heden zien we Savannah op een soort introductieweek van de universiteit. Dit zijn gebeurtenissen die plaatsvinden na het derde deel in de serie. Ze besloot namelijk te gaan studeren op dezelfde school als Gideon. Toeval of? Gideon heeft spijt van zijn daden in het verleden en doet er alles aan om Savannah weer voor zich terug te winnen. Net zoals de vorige delen zijn de hoofdstukken lekker kort en vlot geschreven, waardoor je door het boek heen vliegt. Heerlijk vind ik dat!

De familie Royal is mijn ultieme guilty pleasure in boekvorm.

Ben je net als mij een echte fan van de Royals? Dan is Hartstocht absoluut een mustread. Je leert Gideon en Savannah nu beter kennen. Toch fijn, want zij zijn als enige wat op de achtergrond gebleven in de vorige delen van de serie. Wat ik ook heel interessant vond, waren de hoofdstukken in het verleden geschreven. Hierin lezen we meer over de moeder van de broers en haar ziekte. Maar vooral ook hoe Reed en Gideon hiermee omgaan en proberen hun jongere broers te beschermen. Was dit deel net zo goed als de andere delen? Nee. Is dat erg? Nee dat ook niet. Ik zie dit echt als een toevoeging om het gehele verhaal rond te maken. De Royals is en blijft mijn ultieme guilty pleasure.

Let op: Lees Hartstocht nadat je de eerste drie delen in de serie hebt gelezen. Anders word je enorm gespoiled en dat zou zonde zijn en af doen aan de belevenis van de serie.

Hartstocht, de Royals