Boekreview: De Echtgenotes

Title: De Echtgenotes
Author: Tarryn Fisher
Publisher: Xander Uitgevers
Release date: September 2020

Oktober is de perfecte maand om thrillers te lezen. Daarom deel ik de komende tijd een aantal recensies van thrillers die ik dit jaar las, maar waarvan ik de recensie heb bewaard voor deze maand. De echtgenotes van Tarryn Fisher is er daar eentje van. De synopsis van deze thriller trok direct mijn interesse. Of het een goede thriller was, lees je in deze recensie!

Seth heeft drie vrouwen en Thursday weet dat, maar is zo gek op hem dat ze dat voor lief neemt. Tot het moment dat ze hem helemaal voor zichzelf wil en ze de concurrentie opspoort. Maar niet alles verloopt volgens plan, want welke geheimen heeft hij nog meer?
Welke vrouw zou Seth kiezen als hij gedwongen werd een keuze te maken? Zou het de slanke carrièrevrouw zijn of juist de zakenvrouw die ook nog eens heel sexy is? En hoe zit het met de prachtige jonge concurrente, die een ideale moeder zou zijn voor zijn kinderen?
In haar obsessieve zoektocht stuit Thursday op de ene leugen na de andere, tot de schokkende finale die je als lezer verbijsterd achterlaat.

In De Echtgenotes volgen we Thursday. Ze is getrouwd met Seth. Een knappe, lieve en zorgzame man. Wat wil je nog meer zou je denken? Maar niets is wat het lijkt. Thursday moet Seth namelijk delen met twee andere vrouwen. Ze kent hen niet en weet ook helemaal niets over hen. Seth wilt dit graag zo houden, zodat er geen jaloezie kan ontstaan bij de vrouwen. Maar Thursday is maar wat nieuwsgierig en vraagt regelmatig naar Monday en Tuesday. De namen die ze heeft verzonnen voor de twee andere vrouwen. En logisch ook toch? Ik bedoel, ik kan me sowieso helemaal niets voorstellen bij een regeling als deze. Maar als ik in Thursday haar schoenen zou staan, dan zou ik ook nieuwsgierig zijn naar de andere vrouwen met wie ik mijn man deel. Als ik de kans dan zou krijgen om eindelijk meer te weten te komen over die vrouwen, tja dan zou ik mezelf ook niet kunnen inhouden. Ik vond Thursday dan ook, ondanks dat ze akkoord is gegaan met deze regeling, wel een slimme vrouw. Als lezer kon ik me makkelijk in haar verplaatsen. Dat leest altijd toch wel wat fijner vind ik!

De Echtgenotes is een spannende en vlot geschreven psychologische thriller die je niet makkelijk weglegt.

Tarryn Fisher is voor mij nog een onbekende auteur. Des te meer keek ik uit naar dit boek. Nieuwe auteurs ontdekken vind ik toch altijd wel erg tof. Het fijne aan De Echtgenotes is dat je er vliegensvlug doorheen gaat. Tarryn schrijft heel vlot waardoor je heel makkelijk door het boek heen gaat. Naarmate je verder komt in het verhaal ga je elk personage in twijfel trekken. Dit vond ik absoluut een sterk punt aan De Echtgenotes. Hoe verder je komt in het boek, hoe gruwelijker het wordt. Ik las dit boek in een avond uit. Zo spannend vond ik het!

Ik las dit boek in een avond uit. Zo spannend vond ik het!

Tot zover ben ik dus zeer positief. Waarom dan toch maar drie sterren? Dat zal ik je vertellen. De eerste helft van het boek vind ik echt heel erg goed geschreven en de verhaallijn is ook onwijs spannend. Op dat moment kon het nog zo maar een vijf sterren recensie worden. Maar in het tweede deel van het boek, neemt het verhaal zo’n andere wending. Ik kon me niet echt vinden in die richting. Voor mij voelde het alsof Tarryn een verkeerde keuze heeft gemaakt in de plottwist. De invalshoek werd naar mijn mening ongeloofwaardig en paste ook niet bij het eerste deel van het verhaal. Ik denk dat de auteur een soort mindfuck wilde creëren. Helaas was deze alleen niet zo geslaagd. Toch raad ik dit boek wel aan als je van psychologische thrillers houdt. Ik heb er namelijk wel erg van genoten. Mijn teleurstelling wordt ook absoluut versterkt omdat ik hele hoge verwachtingen had van dit boek. Daarom ben ik erg benieuwd naar jouw mening. Laat je me weten wat je ervan vond? Dat kan hieronder in de reacties, maar ook via mijn Bookstagram.

The WivesDit artikel bevat een recensie-exemplaar. Dit beïnvloedt mijn mening van het boek niet.