Boekreview: Vecht voor jou

Title: Vecht voor jou
Author: Emma Anna
Publisher: Brave New Books
Release date: November 2018
Genre: New Adult

Toen auteur Juliette Heugen die schrijft onder het pseudoniem Emma Anna, vroeg of ik haar boek wilde recenseren, hoefde ik niet zo lang na te denken. Na de synopsis gelezen te hebben, was ik namelijk wel geïnteresseerd geworden in dit verhaal. Benieuwd of ik na het lezen nog steeds enthousiast ben?

Wanneer Hannah Mackenzi een baan krijgt bij de uitgeverij waar ze altijd al wilde werken, gaat er een wereld voor haar open. Na een gewelddadige relatie is haar zelfvertrouwen ver te zoeken, maar wanneer ze haar baas Luc beter leert kennen, komt daar verandering in.

Luc Wennam heeft het allemaal: twee fantastisch lopende bedrijven, genoeg geld om nooit meer te hoeven werken, en een bloedmooie verloofde. Wanneer hij echter bedrogen wordt, realiseert hij zich dat hij niet terug wil naar het leven waarin hij ooit zo succesvol was. Sterker nog: hij komt erachter dat hij het ’thuis’ dat hij voor lief nam toen zijn vader nog leefde, terugvindt in Hannah.

Verliefd worden is niet moeilijk, maar vechten voor die liefde wel. Vooral als blijkt dat de vrouw van wie je houdt voor haar leven verminkt is en je verleden nog een troef achter de hand heeft.

We volgen in dit boek twee personages. Namelijk Hannah Mackenzi en Luc Wennam. Hannah komt net uit een gewelddadige relatie. Dit heeft de nodige littekens, letterlijk en figuurlijk achtergelaten in haar leven. Maar Hannah besluit verder te gaan met haar leven en solliciteert op haar droombaan bij een uitgeverij. Dit vond ik super leuk aan dit verhaal. Zo leren we het uitgeverswereldje ook een beetje beter kennen. Hannah is mede door haar verleden wel een erg onzeker meisje en dat vond ik af en toe wel jammer. Ik begrijp haar uiteraard heel goed, maar ik gun haar zoveel meer zelfvertrouwen!

Luc daarentegen straalt het tegenovergestelde uit. Hij barst van het zelfvertrouwen. Met een succesvolle uitgeverij op zijn naam en een tweede bedrijf doet hij het aardig goed in de zakenwereld. Toch is zijn leven ook niet zo perfect als het lijkt. Want ook Luc komt net uit een relatie die op een nare manier is geëindigd. Daarnaast heeft hij ook dingen meegemaakt in zijn verleden, die hem nog regelmatig achtervolgen. Wat deze dingen dan precies zijn, kom je later in het verhaal achter. Luc is zo’n knappe hunk, precies zoals je hem verwacht in een romantisch verhaal. Sexy, stijlvol, jong en succesvol.

Ik kende Emma Anna nog niet, dus dit was de eerste keer dat ik iets van haar las. En ik moet eerlijk zeggen dat ik wel moest wennen aan haar schrijfstijl. Ik heb me ook regelmatig geïrriteerd dat af en toe zo hoog opliep dat ik het liefst wilde stoppen met lezen. Hoewel Emma heel vlot schrijft, schrijft ze soms ook erg gedetailleerd. Dat is opzich niet verkeerd, maar in steamy scenes hoef ik niet letterlijk alles te weten en voor me te zien. Dit stoorde me met name in het eerste deel van het verhaal. Om een voorbeeld te noemen: Luc denkt aan Hannah en vraagt zich af welke kleur haar ze heeft tussen haar benen?! Zulke details vond ik echt te ver gaan en vind ik ook niet meer bij New Adult passen. Steamy is oke, dat hoort bij dit genre. Maar dit vond ik gewoon vies worden. Jammer, want verder schrijft ze echt wel heel fijn en leef je heel erg mee met de personages. Ik hoop dan ook dat jullie hier doorheen kunnen kijken als je dit boek gaat lezen! Want laat dit je zeker niet weerhouden.

Plot

Vecht voor jou is een eerste deel in een serie en eindigt dan ook best spannend. Ik vond deze plotwendig perfect bij het boek passen. Het is wat voorspelbaar, het kwam dan ook zeker niet uit de lucht vallen, maar dat hoeft ook echt niet altijd. Dit plot maakt je wel nieuwsgierig naar een volgend deel. Ik ben heel benieuwd hoe het nu verder gaat met Hannah.

Vecht voor jou is een verhaal dat prima past in het New Adult genre. Ik hou van dit genre en lees dan ook regelmatig zulk soort boeken. Emma Anna heeft me ondanks alles toch wel verrast. Ik hoop alleen dat ze de details op erotisch niveau in het volgende deel wel iets minder gedetailleerd kan omschrijven. Ik heb Vecht voor jou uiteindelijk beoordeelt met 3,5 sterren. Het is een emotioneel en realistisch verhaal en ben echt nieuwsgierig naar het vervolg!

Vecht voor jou