Boekrecensie: In Het Diepe

Een jaar geleden viel MacKenzie als een blok voor de scheve glimlach van Jaden. Maar nu is alles anders. Een tragisch ongeluk heeft Jadens familie verwoest. En ondanks haar gevoelens kan Kenzie het niet aan om nog een familietragedie te doorstaan met Jaden. Dus loopt ze van hem weg. Maar als ze hem na een jaar toevallig weer tegenkomt, realiseert ze zich dat ze haar gevoelens voor hem niet langer kan negeren. Maar zal MacKenzie de sprong in het diepe durven te wagen?

Titel: Dare to Fall / In Het Diepe
Auteur: Estelle Maskame
Uitgeverij: Black and White Publishing en Uitgeverij Moon
Publicatie datum: juli 2017
Genre: YA
Mijn beoordeling: ★★★★✩

Een nieuw boek van Estelle Maskame moet ik gewoon meteen kopen. Je kent haar, want ze is de schrijfster van de DIMILY serie. Je weet wel, het Tyler en Eden liefdesverhaal <3. Een review over die serie vind je hier. Ook dit nieuwe boek Dare to Fall, wat op dit moment in het Nederlands vertaald wordt als In het diepe, is een liefdesverhaal.

MacKenzie stond een jaar geleden op het punt om verliefd te worden op Jaden. Maar toen veranderde alles door een tragisch ongeluk in Jaden’s familie waarbij hij zijn beide ouders verloor. Mackenzie kan dit niet aan en verbreekt alle contact met Jaden. Ook zijn tweelingzus Daniëlle, met wie MacKenzie bevriend was, spreekt ze nooit meer. Door een gebeurtenis in MacKenzie’s eigen familie kan ze het niet aan om Jaden of Daniëlle onder ogen te komen. Maar na een jaar komt ze Jaden weer tegen op school en kan ze er niet onderuit komen om hem onder ogen te komen. Ze komt erachter dat praten met Jaden verrassend genoeg helemaal niet zo erg is als ze had gedacht. Zouden ze de draad dan toch weer samen kunnen oppakken?

Wat ik mooi vond aan dit verhaal is dat Jaden en MacKenzie allebei hebben moeten dealen met een verlies in hun familie. Jaden heeft een manier gevonden om er mee te leren leven en er over te praten. MacKenzie heeft er nog nooit over gepraat en is er bang voor.

Daniëlle, het tweelingzusje van Jaden, heeft het nog heel moeilijk met het verlies van haar ouders. Haar voormalige vrienden weten eigenlijk niet hoe om te gaan met Daniëlle. Dat vond ik best schokkend om te lezen. Want juist op zo’n moment, waarop er iets tragisch gebeurd in je leven, heb je je vrienden juist nodig. Ik begrijp niet zo goed waarom je daar raar over zou doen. Dat vond ik echt zielig voor Daniëlle. Want het enige wat ze nodig had om haar verdriet een plek te kunnen geven, waren haar vriendinnen!

Ik vond dit een heerlijk verhaal om te lezen. Klein minpuntje, ik vond het wel iets wat voorspellend. Het ongeluk van Jadens ouders bijvoorbeeld, is voor hen altijd vaag gebleven. Wat er precies is gebeurd weten ze niet. Ik had eigenlijk al heel snel door wat er aan de hand was. Toch was dit niet storend voor het verhaal.

Kortom: als je een fan was van de DIMILY serie, dan zou ik dit boek ook zeker lezen. Maar verwacht niet hetzelfde! Want het is echt wel een ander soort verhaal!

Ik las Dare to Fall in het Engels omdat ik niet kon wachten op de Nederlandse uitgave. Maar goed nieuws, want Moon heeft deze zojuist uitgebracht op Bol.com!