Boekrecensie: Een familie en een Griekse God

Title: Een familie en een Griekse God
Author: Ronald Giphart, Elle van Rijn, Roos Schlikker en Femmetje de Wind
Publisher: The House of Books
Release date: mei 2023
Genre: Roman

Een familie gaat op vakantie naar het Griekse eiland Kreta. Het familiebedrijf heeft de onderlinge verhoudingen het afgelopen jaar behoorlijk onder druk gezet en het gezin dreigt uit elkaar te vallen. Kort na aankomst komen de familieleden erachter dat het niet de luxevakantie zal worden waar ze op hadden gehoopt: ze gaan back to basic op wandelvakantie door het binnenland van Kreta. Gaat dit ze helpen om dichter tot elkaar te komen?

Hoe meer kilometers, hoe meer opgekropte frustraties en verdriet naar boven komen. En wanneer gaan ze het eindelijk eens over dat ene grote familiegeheim hebben?

Ik heb in tijden niet meer zo genoten van een boek!

In Een familie en een Griekse God volgen we, zoals de titel wellicht al doet vermoeden, een familie. Marie-Claire nodigt haar dochter Lauren, schoonzoon Gijs, schoondochter Annet en kleindochter Nikki uit voor een heerlijke zonnige vakantie op Kreta. Het doel? Weer tot elkaar komen. Want sinds de dood van haar man Arend en haar zoon Casper, is de familie uit elkaar gevallen.

Gijs is een allemansvriend en wil het liefst confrontaties uit de weg gaan. Iets wat zijn vrouw Lauren juist maar al te vaak opzoekt. Zij heeft zich na de dood van haar vader en tweelingbroer volledig gestort op het runnen van het familiebedrijf. Tot ontevredenheid van Lauren, moet ze dit doen samen met haar schoonzus Annet, de vrouw van Casper. Ze heeft nooit echt een klik gehad met Annet. En nu Casper er niet meer is, heeft ze helemaal geen reden meer om Annet aardig te vinden.

Het verhaal liep lekker vlot, zat vol humor en realistische personages. Gooi daar een zonnige locatie zoals Kreta bovenop en je hebt het ideale boek voor op je strandbedje tijdens je vakantie gevonden!

Een familie en een Griekse God is geschreven door maar liefst vier auteurs. Ronald Giphart, Elle van Rijn, Roos Schlikker en Femmetje de Wind hebben een fantastisch en goed samenhangend verhaal weten neer te zetten. Heel knap met zoveel auteurs. We volgen de hele familie. Want het boek is afwisselend geschreven vanuit elk (volwassen) familielid van de familie. Het verhaal liep lekker vlot, zat vol humor en realistische personages. Gooi daar een zonnige locatie zoals Kreta bovenop en je hebt het ideale boek voor op je strandbedje tijdens je vakantie gevonden!

Ik ben boven verwachting enthousiast over Een familie en een Griekse God. Het hele verhaal zit gewoon goed in elkaar. Wat ik overigens erg knap vind met vier auteurs. Hoewel ik dit boek gewoon thuis las, zie ik lezers al helemaal genieten van dit verhaal op een zonnebedje tijdens de zomervakantie. Bij thrillers heb ik vaak dat het verhaal zo spannend is, dat ik constant wil doorlezen. En hoewel dit boek niet perse spannend is, had het toch iets waardoor ik volledig in het verhaal werd gezogen. Daardoor heb ik elke vrije minuut benut om weer in het verhaal te duiken!

Een familie en een Griekse God