Boekrecensie: Verboden Terrein

Title: Verboden Terrein
Author: Meghan Quinn
Publisher: Uitgeverij Volt
Release date: april 2023

Bram Scott is een supersuccesvolle rijke CEO, die alles krijgt wat hij wil. Nou ja, alles… Hij is al jaren stiekem verliefd op Julia Westin. Het probleem? Ze is het zusje van zijn beste vriend. En dus verboden terrein.

Dan bedenkt Bram een slim plan. Julia heeft een eigen bedrijf dat mensen helpt een partner te vinden. Dus vraagt Bram aan Julia of ze hem wil koppelen aan een leuke dame. Bram weet zeker dat als hij zijn idee stap voor stap uitvoert, hij met Julia op een date zal kunnen gaan. Op die romantische date kan hij haar eindelijk vertellen wat hij voor haar voelt.

Waar Bram geen rekening mee houdt, is dat Julia misschien wel dwars door zijn plannetje heen kijkt.

In Verboden Terrein volgen we Bram Scott. Hij is gek op het iet wat nerdige zusje van zijn beste vriend. Sinds hij haar jaren terug op de universiteit ontmoette, kan hij Julia niet meer uit zijn hoofd zetten. Het probleem destijds was alleen dat hij nogal een playboy was. Bovendien was Julia ook niet klaar voor een relatie omdat ze druk bezig was haar eigen (dating)bedrijf op te zetten. Maar de situatie is nu anders en Bram is vastbesloten het hart van Julia te veroveren.
Menig lezer zal bij hem wegzwijmelen. De moeite die hij doet om Julia’s hart te winnen, maakt hem tot een heel sympathiek mannelijk personage. Julia was echter een buitengewoon frustrerend. Het kostte me heel veel tijd om op te warmen voor haar. Ik begrijp dat haar onzekerheid een grote factor was die mee speelde in de reden waarom ze emotioneel zo afgesloten was. Maar deze vrouw wordt verondersteld zeer intelligent te zijn en ik begreep niet hoe ze dan zo blind kon zijn voor wat er letterlijk voor haar neus gebeurde. Haar koppigheid zorgde ervoor dat ik haar regelmatig door elkaar wilde schudden.

Meghan Quinn heeft al heel wat titels op haar naam staan. Ik vind dat ze dit verhaal heel goed heeft opgebouwd. We wisselen af tussen het heden en het verleden in de studententijd van Bram en Julia. Deze flashbacks zijn een sterke toevoeging voor het verhaal. Zowel Bram als Julia hebben zo hun eigen standpunten in beide tijdslijnen. Hun kijk op wat ze dachten dat de andere persoon dacht en voelde, was zeer vermakelijk voor mij als lezer. Bovendien hielpen de flashback me als lezer ook om te begrijpen waar bepaalde gevoelens van beide personages vandaan kwamen. Ik wil niet teveel weggeven, maar dit boek gaf bijna het gevoel dat het uit drie verschillende delen bestond.

Verboden Terrein van Meghan Quinn is een aanrader voor de New Adult lezer. Ze weet zeker hoe ze een lezer moet verrassen met warmte en humor. Meghan heeft met Verboden Terrein een grappige, sexy, weg zwijmelende en hartverwarmende roman neergezet. Het verhaal bevat bovendien nog een verhaallijn die zeker interessant zou zijn voor een eigen boek. En die is er ook. De vraag is alleen nog eventjes of Uitgeverij Volt deze ook gaat vertalen. Ik ben in ieder geval voor!
Verboden Terrein