Boekrecensie: Wrong place wrong time

Title: Wrong place wrong time
Author: Gillian Mcallister
Publisher: William Morrow & Company
Release date: augustus 2022
Genre: Thriller

Eind oktober. Na middernacht. Je wacht op je zeventienjarige zoon. Hij had al thuis moeten zijn. Terwijl je uit het raam kijkt, zie je hem verschijnen en je realiseert je dat hij niet alleen is: hij loopt naar een man toe en is gewapend.

Je kunt het niet geloven als je hem het ziet doen: je grappige, gelukkige tienerzoon, hij vermoordt een vreemdeling, daar op straat voor je huis. Je weet niet wie. Je weet niet waarom. Je weet alleen dat je zoon nu in hechtenis zit, zijn toekomst in puin.

Die nacht val je wanhopig in slaap. Alles is verloren.

Tot je wakker wordt. . .

. . . en het gisteren is.

En dan word je weer wakker. . .

. . . en het is eergisteren.

Elke ochtend word je een dag eerder wakker, een andere dag voor de moord. Met nog een kans om het te stoppen. Ergens in het verleden ligt een antwoord. De aanleiding voor deze misdaad – en je hebt geen andere keuze dan het te vinden..

Een spannende thriller met een unieke opbouw!

In Wrong place wrong time volgen we Jenn. Ze is getrouwd met haar man Kelly en samen hebben ze een zoon Todd. Jenn werkt als echtscheidingsadvocaat. Haar leven verloopt rustig totdat ze plots getuigen is van een moord. Een moord die door haar zoon wordt gepleegd. Wat volgt is een emotionele reis die Jenn aflegt op zoek naar antwoorden. Daarvoor reist ze gedwongen terug in de tijd waarin ze erachter komt dat dingen niet zijn zoals het lijkt.

Vanaf het begin neemt de auteur je mee in het verhaal, waarbij shock, horror, ongeloof en spanning de toon zetten. Het concept van deze thriller is fantastisch en uniek. Althans, ik heb nog niet eerder een thriller gelezen waarbij je terug in de tijd gaat. Het verhaal is goed geschreven en heeft een slim plot. Bovendien leest Wrong place wrong time ook erg vlot en zwakt de spanning van het verhaal op geen enkel moment af.

Was dit verhaal perfect? Nee, zeker niet. Zo vond ik dat de auteur wat steekjes heeft laten vallen aan het einde van het verhaal. Toch bleef het voor mij als lezer boeiend tot het einde. Er zijn een aantal fantastische plotwendingen die goed verdeeld zijn over het gehele boek. Het zal mij overigens niets verbazen als we over een aantal maanden horen dat Netflix de filmrechten heeft gekocht om hier een fantastische miniserie van te maken. Het verhaal bevat in ieder geval alle elementen voor een bingewaardige serie!

Wrong place wrong time