Boekreview: This adventure ends

Title: This adventure ends
Author: Emma Mills
Publisher: St. Martin Press
Release date: December 2017

Emma Mills is een auteur die ik regelmatig voorbij hoor komen op Booktube. Veel Amerikaanse Booktubers zijn weg van haar boeken. De covers zien er prachtig uit en mede daardoor, wekt het telkens weer mijn interesse als iemand over haar boeken begint. Het werd dus hoog tijd om nu eindelijk eens een boek van Emma te lezen. This adventure ends heeft de mooiste cover als je het mij vraagt, dus daar ga ik eerst eens mee beginnen!

Sloane had niet verwacht dat ze in een vriendengroep zou belanden nadat haar familie verhuisd van New York naar Florida. En al helemaal niet zo’n hechte en intense groep als deze. Maar toch is dat precies wat er gebeurt. Sloan is het meest close met Vera. Vera is heel populair op social media en heeft de gave om elke ruimte op te lichten met haar aanwezigheid. Ze heeft ook een tweelingbroer Gabe. Het is de meest mysterieuze persoon die Sloane ooit heeft ontmoet.

Wanneer een geliefd schilderij van de overleden moeder van Vera en Gabe wordt vermist, zet Sloane alles op alles om het schilderij op te sporen. Daardoor voelt ze zich steeds dieper betrokken in het leven van de tweeling. Gevuld met intense en belangrijke vriendschappen, gaat dit verhaal over mensen waarvan je nooit wist dat je ze nodig had.

Ik vind eigenlijk alle personages in This adventure ends leuk. Vooral Sloane. Ze is grappig en tegelijkertijd sarcastisch. Daardoor heeft ze de meest hilarische uitspraken. Maar ze is ook heel loyaal en heeft een sterk rechtvaardigheidsgevoel.

Maar haar vrienden zijn net zo leuk om over te lezen. Ieders karakter is realistisch en herkenbaar voor de lezer. Dat maakt dit verhaal geloofwaardig. Wat ik ook opvallend vond was dat eigenlijk ieder personage aardig is. Meestal heb je toch wel minimaal één personage bij young adult boeken die de bad guy or girl is. Maar in This adventure ends is dit niet het geval. Ook de familie van Sloane is super leuk. We leren haar vader het beste kennen doordat zijn personage erg belangrijk is in dit verhaal. Wat dat betreft deed dit boek me best een beetje denken aan To all the boys I’d Loved Before. Tuurlijk is het verhaal compleet anders. Maar ook in dat boek zijn alle personages leuk en heeft zowel de vader als het zusje van het hoofdpersonage een grote rol.

Dit is mijn eerste Emma Mills boek en ik ben nu al helemaal weg van haar schrijfstijl. De humor die ze in het boek heeft verwerkt is vermakelijk. De hoofdstukken zijn heel kort, maar dat past eigenlijk heel goed bij dit verhaal. Emma behandelt een aantal belangrijke onderwerpen in This adventure ends te denken aan de dood van een ouder en enkele LGBT-elementen. Dat maakt dit boek helemaal van deze tijd.

This adventure ends is absoluut een vermakelijk boek met veel humor. Als je genoten hebt van To All The Boys I’d Loved Before dan denk ik dat je dit boek ook zeker gaat waarderen. Toen ik het las, genoot ik echt van elk moment dat ik me even in de wereld van Sloane kon begeven. Als je een verhaal zoekt over vriendschappen, dan beveel ik je dit boek van harte aan. Ik vond de vriendschap die Sloane heeft met de groep heel bijzonder. Vooral de vriendschap met Vera is interessant. Ondanks dat Vera bijna een beroemdheid is op social media, blijft ze nuchter en aardig. Gebeurt er heel veel in het verhaal? Nee. Maar daar gaat het in dit boek ook niet om. Het is een verhaal waarbij je geniet van de vriendschap en de passie.

This adventure ends