Boekrecensie: De laatste zet

Title: De Laatste Zet
Author: Jennifer Lynn Barnes
Publisher: Blossom Books
Release date: September 2022

De Laatste Zet is het derde en tevens laatste deel in Het Hawthorne-mysterie. Benieuwd of al onze vragen in dit laatste deel beantwoord gaan worden?

Het is nog maar een kwestie van weken voor de miljarden van Tobias Hawthorne officieel van Avery Grambs zullen zijn: haar jaar in Hawthorne House is bijna voorbij. De beveiliging staat op scherp, paparazzi liggen in de struiken en haar advocaat bestookt haar met financiële plannen. Maar Avery laat zich liever afleiden door de Hawthorne-broers, die ze inmiddels niet meer kan wegdenken uit haar leven. Zij kent hun geheimen en de broers die van haar. Alles kan echter in een klap veranderen wanneer Avery een onverwachte bezoeker binnenlaat. Het meisje vraagt om hulp, maar is ze te vertrouwen? Haar komst maakt in elk geval veel los in Hawthorne House. Algauw wordt duidelijk dat er nog een laatste puzzel moet worden opgelost: een gevaarlijk spel tegen een onbekende, machtige speler. En er kan er maar één de winnaar zijn.

In De Laatste Zet volgen we weer dezelfde personages als in de vorige delen. Avery Kylie Grambs is ons hoofdpersoon die een enorme erfenis heeft geërfd van een man die ze nog nooit in haar leven heeft ontmoet. Om deze miljarden te erven, hoeft Avery alleen nog maar een paar weken in Hawthorne House te wonen. De paparazzi achtervolgen haar bij elke stap. De financiële druk neemt toe. Gevaar is een feit van het leven. En het enige dat Avery door dit alles heen helpt, zijn de broers Hawthorne. Haar leven is verweven met dat van hen. Ze kent hun geheimen, en zij kennen die van haar.

In dit laatste deel in de serie komt alles samen. Als lezer word je niet teleurgesteld en worden al je vragen beantwoord. Dit gaat uiteraard niet zonder de nodige spanning die Jennifer Lynn Barnes goed heeft verweven door heel het verhaal. Elk mysterie was zo ingewikkeld en onvoorspelbaar.  Ik heb er echt van genoten om Avery’s groei en haar relatie met de Hawthorne-jongens te zien veranderen vanaf het eerste boek tot nu toe.

Het Hawthorne-mysterie is meeslepend, spannend en mysterieus.

De laatste zet is een steengoed slot in de Hawthorne trilogie. Het verhaal leest makkelijk weg en net zoals de vorige delen daagt de auteur je uit om met Avery mee te puzzelen. Dat maakt dan ook dat je eigenlijk niet kunt stoppen met lezen omdat het verhaal je gedachten niet verlaat. Aan het einde zijn al je vragen beantwoord. Het verhaal wordt daarmee netjes afgerond. Jennifer Lynn Barnes heeft een ontzettend goed in elkaar stekende trilogie geschreven. Heb je zin in een meeslepend en spannend mysterie? Dan is Het Hawthorne mysterie jouw nieuwe verslaving!

De laatste zet

Benieuwd naar mijn recensie over het eerste et tweede deel in Het Hawthorne-mysterie? Die kun je hier terugvinden.