Boekrecensie: Liefs uit New York

Title: Liefs uit New York
Author: Iris Visser
Publisher: Kobo Originals
Release date: November 2021
Rating:★★★✩✩ 3.5

Emma krijgt op haar werk de kans van haar leven: het evenementenbureau waarvoor ze werkt heeft een filiaal in New York dat zó goed draait dat ze meer mensen nodig hebben en zij is de gelukkige. De specifieke klus: het organiseren van een enorm kerstfeest voor een groot advocatenkantoor.

Ondanks Emma’s jarenlange ervaring met de moeilijkste evenementen, loopt het in New York op zijn minst gezegd wat stroef. Wanneer als klap op de vuurpijl ook nog de live band afzegt, dreigt het hele feest in het water te vallen. Het toeval wil echter dat haar knappe, kerst-hatende buurman niet alleen in een bandje speelt, maar ook nog eens de sterren van de hemel kan zingen. Emma zet alles op alles om hem over te halen om op te treden op het kerstfeest. Zal het haar lukken om de Grinch-next-door in te laten zien dat haar favoriete feestdag toch niet zo verschrikkelijk is als hij denkt om zo haar baan te redden?

In Liefs uit New York volgen we Emma. Emma is een pittige dame die niet op haar mondje is gevallen. Toch is ze ook lief, eerlijk en trouw. Ze komt net uit een teleurstellende relatie en kan wel wat vrolijkheid gebruiken. Ze kan haar geluk dan ook niet op als ze de kans van haar leven krijgt. Er is iemand nodig voor het evenementenbureau waar ze werkt op de locatie in New York. Dit is precies wat Emma nodig heeft. Even weg van alles en een nieuwe start. Maar haar reis begint meteen al rommelig. In het vliegtuig blijkt haar stoel al bezet te zijn en het appartement in New York is totaal niet wat ze er eigenlijk van had verwacht. Ook loopt het eerste evenement wat ze moet organiseren meteen in de soep. Was het eigenlijk wel zo goed idee om naar New York te gaan?

Liefs uit New York is het derde en tevens laatste deel in de Liefs uit-serie van Iris Visser. Waar we in het eerste twee delen naar Londen en Ibiza gingen, bevinden we ons nu in de wereldstad New York. En laat dat nu net mijn favoriete stad zijn. Wederom weet Iris de stad zo te omschrijven, dat het voor de lezer voelt alsof je er zelf bent. Zoals het vaak met feelgood boeken gaat, zit dit boek ook vol met clichés. Maar als je van dit genre houdt, dan weet je dit en stoor je je daar niet aan. De personages zijn likeable en leuk om te leren kennen. Net zoals in de vorige twee delen weet Iris haar humor weer volop te verwerken in het verhaal.

Toch vond ik Liefs uit New York anders dan de vorige twee delen. Waar dat aan ligt weet ik niet. Het verhaal werd er overigens ook niet minder leuk door. Maar het wekte een ander gevoel bij me op. Al met al was dit een prima afsluiting van een serie. Heel leuk ook, dat er nog een aantal verwijzingen werden gemaakt naar de vorige twee delen. Ik heb er zeker van genoten en sluit niet uit dat ik nog eens een boek van Iris Visser oppak.

Liefs uit New York