Boekrecensie: Never ever getting back together

Title: Never ever getting back together
Author: Sophie Gonzalez
Publisher: Wednesdays Books
Release date: November 2022
Genre: Romance

Het is twee jaar geleden dat Maya’s ex-vriend haar bedroog, en ze kan nog steeds niet helemaal aan hem ontsnappen: zijn zus trouwde met de kroonprins van een klein Europees land en hij veroverde de harten van het publiek als haar charmante jongere broer. Als de wereld maar de echte Jordy kende, de manipulatieve leugenaar die Maya’s hart brak..

Skye Kaplan was altijd voorzichtig met haar hart weggeven totdat Jordy de juiste dingen zei en haar vertrouwen won. Nu is zijn gezicht overal in de media en Skye vraagt zich nog steeds af waarom hij haar niet meer belt.

Wanneer Maya en Skye worden uitgenodigd om te schitteren in de reality-datingshow Second Chance Romance, worden ze meegenomen naar een prachtig landhuis – samen met vier andere exen van Jordy – om te strijden om zijn genegenheid terwijl de hele wereld toekijkt. Skye vraagt zich af of zij en Jordy de vonk kunnen terugvinden waarvan ze weet dat ze die hadden, maar Maya heeft andere plannen: Jordy ontmaskeren en wraak nemen. Terwijl ze door de wedstrijd navigeren, ontdekken Skye en Maya dat hun echte ‘happily ever after’ niet iets is dat ze van te voren hadden kunnen verwachten.

In Never ever getting back together volgen we onder andere Maya. Maya’s ex-vriend, Jordy, bedroog haar twee jaar geleden en daar is ze nog steeds niet helemaal overheen. Haar standvastigheid om wraak te nemen is door heel het boek heen te voelen. Ze is zo toegewijd en gefocust op haar missie. Daarnaast vond ik haar ook een heel sterk personage. Ze heeft een ‘je moet niet met mijn sollen’-houding.

Daarnaast volgen we ook Skye: het meisje waarmee Jordy Maya bedroog. In tegenstelling tot Maya, heeft Skye nog altijd de hoop dat Jordy en zij weer bij elkaar komen. Ze grijpt de kans om zijn hart opnieuw te veroveren dan ook met beide handen aan. Misschien is Skye een beetje naïef, zeker in tegenstelling tot Maya. Maar ook dat maakt haar een mooie personage om te volgen. Zeker in contrast met Maya.

Zoals hierboven al een beetje vermeld, lees je Never ever getting back together vanuit twee perspectieven: Maya en Skye. Hoewel dit boek wordt geclassifiseerd als YA boek, zou ik hem wellicht toch eerder onder Romance schalen. Dit heeft voornamelijk te maken met het feit dat alle personages ouder zijn dan 18. Dat wil niet zeggen dat je dit boek als YA lezer niet leuk zou vinden. Maar het is wel goed om te vermelden. Never ever getting back together is ook LGBTQ+. Al is het geen verhaal over uit de kast komen of jezelf vinden.

Dit boek gaf me zoveel Bachelor-vibes! En je moet weten dat ik echt een sucker ben voor zulk soort realityshows. Sophie Gonzalez laat ook een realistische versie van zo’n show zien en schaamt zich absoluut niet op de nepheid ervan te onthullen. Dat maakt Never ever getting back together misschien juist wel zo leuk. Houd je van romcoms? Dan raad ik je zeker aan dit boek te lezen. Helemaal als je wilt dat de relatie ansich niet de volledige focus van het boek is.

Never ever getting back together