Boekrecensie: Now that I’ve found you

Title: Now that I’ve found you
Author: Kristina Forest
Publisher: Roaring Brook Press
Release date: Augustus 2020

Om in de voetsporen van haar mega beroemde oma te treden, staat de achttienjarige Evie Jones klaar om de volgende grote ster van Hollywood te worden. Tenminste, tot het verraad van haar beste vriendin Simone ertoe leidt dat ze op de zwarte lijst wordt gezet in de showbizzwereld. ​ ​

Gelukkig weet Evie precies wat ze nodig heeft om haar carrière te redden: een publiek optreden met Amerika’s meest geliefde actrice – haar oma Gigi, ook bekend als DE Evelyn Conaway. Het enige probleem? Gigi is een kluizenaar die al bijna twintig jaar niet in het openbaar is getreden. Dagen voordat Evie van plan is om haar oma een ereprijs uit te reiken, doet Gigi het ondenkbare: ze verdwijnt.

Nu de tijd dringt en haar comeback op het spel staat, roept Evie met tegenzin de hulp in van de laatste persoon die Gigi heeft gezien voordat ze verdween: Milo Williams, een schattige muzikant die Evie eigenlijk niet vertrouwt. Terwijl Evie en Milo een wilde klopjacht leiden door New York City, is er een overvloed aan romantiek en avontuur, terwijl Evie verrassende ontdekkingen doet over haar oma – en zichzelf.

Toen ik de eerste pagina’s van Now that I’ve found you las, deed het verhaal me gelijk al denken aan De zeven echtgenoten van Evelyn Hugo. Beide verhalen gaan over een Hollywood ster met een fascinerend verhaal. Al is die Hollywood ster, die net als in het hierboven genoemde boek Evelyn heet, in Now that I’ve found you niet het hoofdpersonage wat we volgen. Evelyn is de oma van Evie. Zij wil net als haar oma actrice worden en is al hard op weg om haar plekje te veroveren. Totdat haar beste vriendin een streek met haar uithaalt, waardoor ze een belangrijke filmrol misloopt.

Ik vond Evie een ingewikkeld personage. Ze is erg bazig en komt daardoor niet sympathiek over. Tegelijkertijd vond ik haar wel leuk om te volgen. Hoewel haar karaktereigenschappen me normaal gesproken bij een personage erg zou tegenstaan, begreep ik het bij Evie ergens ook wel. Als actrice moet je denk ik heel hard zijn en iets wat egoïstisch om je plekje te veroveren. Dat Evie op jonge leeftijd al zo sterk in haar schoenen staat kan ik daarom ergens ook wel bewonderen.

Haar tegenspeler Milo daarentegen was vanaf het eerste moment al geweldig. Milo is een zorgzame en gevoelige jongen die mensen graag wil helpen. Of ze nou jong of oud zijn, dat maakt voor hem niets uit. Soms begreep ik er niets van dat Milo Evie bleef helpen ondanks dat ze zo gemeen tegen hem deed.

Ik zei het hierboven al, maar Now that I’ve found you deed me op een aantal vlakken aan De zeven echtgenoten van Evelyn Hugo denken. Dit kwam enerzijds door de oma van Evie, die een fascinerend verleden heeft. Daarnaast heeft in beide boeken de filmindustrie een grote rol. De auteur duikt op alle vlakken deze industrie in en geeft een kijkje in de positieve als negatieve kanten van roem. Ook weet Kristina Forest de sfeer van New York perfect over te brengen op de lezer. Iets waar mijn New York hartje uiteraard heel blij van werd.

Now that I’ve found you is een hartverwarmend, romantisch verhaal die je meeneemt in de wereld van de showbizz. Dit boek heeft me weer herinnert  aan alle romantische avonturen die we kunnen ontdekken, maar ook dat de belangrijkste reis die we kunnen maken is om jezelf te vinden. Naast de romantische verhaallijn, zit er ook een mysterieus tintje aan het verhaal wat er voor zorgt dat je nieuwsgierigheid tot aan één van de laatste pagina’s aanwezig blijft. Ik heb echt heel erg genoten van dit young adult verhaal en ben heel nieuwsgierig geworden naar Kristina haar eerder verschenen boek!

Amari en de nachtwachters