Boekreview: Even goede vrienden

Title: Even goede vrienden
Author: Jane Fallon
Publisher: Uitgeverij de Fontein
Release date: Juli 2019

Amy dacht dat ze álles wist van haar beste vriendin Melissa. Maar ja, Amy dacht ook dat ze verloofd was met de man van haar dromen. Tot die dag dat ze onverwacht vroeg thuiskomt en daar de spullen van een andere vrouw ziet liggen. Spullen die haar verdacht bekend voorkomen.. De meeste vrouwen zouden op dat moment instorten. Amy heeft een beter plan: ze blijft in haar rol als liefhebbende verloofde, maar dan wel met een eigen agenda.

In Even goede vrienden volgen we Amy. Amy is een actrice en is op het moment bezig met de opnames van haar meest recente acteerklus in New York. Helaas zal de scène waarin ze dood gaat binnenkort opgenomen worden. Dat betekent dus automatisch ook dat ze zonder baan zit. Daarom besluit Amy naar huis te gaan voor een kort bezoekje als verrassing voor haar verloofde Jack. Maar als ze eenmaal thuiskomt ontdekt ze al snel dat haar vriend er een affaire op nahoudt. En met wie?! Op dat moment besluit Amy dat de wraak gaat nemen terwijl ze ondertussen haar eigen leven weer op de rit probeert te krijgen. Ik vond dit erg sterk aan het personage. Ondanks haar verdriet, besloot ze eigenlijk vrij snel om haar eigen leven er niet onder te laten lijden. Wat ik ook mooi vond aan Amy is dat ze in de loop van het verhaal, steeds meer begon te realiseren wat een echte vriendschap precies inhoudt.

De kracht van Jane Fallon zit hem erin dat ze jou als lezer telkens aan het twijfelen kan zetten.

Jane Fallon heeft in Even goede vrienden een aantal hele goede personages neergezet. Wat haar schrijven zo goed maakt heeft denk ik te maken met het feit dat ze jou als lezer constant aan het twijfelen brengt. Het grootste deel van het verhaal lezen we vanuit het personage Amy. Naarmate je verder in het verhaal komt, zijn er ook een aantal hoofdstukken geschreven vanuit Mel. Persoonlijk had dit van mij niet gehoeven in het verhaal. Lezen vanuit verschillende personages is fijn, maar ik vond het een beetje raar dat dit dan niet al vanaf het begin van het boek zo was.

Een briljant verhaal dat zeer verslavend werkt. Ik kon het boek niet wegleggen!

Zoek je nog een heerlijk boek om bij te lachen voor deze zomervakantie? Dan is Even goede vrienden wellicht wel wat voor jou. Jane Fallon is echt koningin in zoete wraak en dat is dan ook precies waar dit boek over gaat. Het leest makkelijk weg en voelt daardoor niet als zwaar of iets dergelijks. Volgens mij is dat ook precies wat we willen in de zomerperiode. De personages zijn goed uitgewerkt. Er zijn genoeg personages waar je van gaat houden, maar ook voldoende personages die je gaat haten. Een perfecte mix dus. Geloof me, je vliegt door dit boek heen!

Even goede vrienden