Boekreview: De fout

Title: De Fout
Author: Elle Kennedy
Publisher: Uitgeverij Volt
Release date: Maart 2019
Genre: New Adult

Elle Kennedy is één van de auteurs van het schrijversduo Erin Watt die je wellicht kent van de razend populaire De Royals serie. Dit is absoluut mijn favoriete serie en daarom vond ik het leuk om ook andere boeken van hun te lezen. Elle Kennedy schrijft namelijk ook veel boeken alleen. Eén voorbeeld van zo’n serie is de Off Campus serie. Vorig jaar verschijnt bij Uitgeverij Volt al het eerste deel De Deal en deze maand kwam dan eindelijk het vervolg deel De Fout uit. Benieuwd wat ik ervan vond? Dat lees je hier.

John Logan lijkt het perfecte leven te hebben: hij is een van de sterren van het succesvolle ijshockeyteam, haalt goede cijfers en over aandacht van vrouwen hoeft hij zeker niet te klagen. Met zijn goeie looks en vrolijke persoonlijkheid pakt hij iedereen in. Op een avond klopt hij in een studentenflat aan, op zoek naar het feestje van Danny. Maar Danny blijkt daar helemaal niet te wonen. Wie er wel woont is Grace, een mooi meisje dat psychologie studeert.

Ze raken aan de praat en uiteindelijk belanden ze samen op de bank om een film te kijken. Ze hebben een ontzettend leuke avond, maar Logan denkt alleen dat hij beter bij Grace uit de buurt kan blijven, omdat hij gevoelens heeft voor iemand anders. Dit vertelt hij haar op het slechtste moment ooit. Wanneer hij zich realiseert dat hij een grote fout heeft gemaakt omdat hij gek is op Grace, is het al te laat. Ze wil hem zijn fout niet vergeven. Of kan hij haar toch overhalen?

Deze serie doet me denken aan de Wacht op mij serie van Jennifer L. Armentrout

In De fout volgen we andere personages dan in De deal. Daardoor is dit boek ook prima te lezen zonder dat je deel 1 hebt gelezen. We volgen namelijk John en Grace, terwijl we in het vorige deel Hannah en Garret volgde. Ze komen wel voor in dit boek want Garret is de beste vriend van John. Dit deed me denken aan de Wacht op mij serie van Jennifer L. Armentrout. In deze serie volgen we ook telkens andere personages, maar zijn ze uiteindelijk wel allemaal aan elkaar verbonden.

John is één van de populairste jongens op Briar. Hij speelt in het ijshockeyteam en is de beste vriend van Garret. Grace daarentegen is veel ingetogener. Ze is een serieuze dame die weet wat ze wilt. Je zou haar kunnen zien als een beetje nerdy en eigenlijk alles wat John niet is. Maar toch vinden ze elkaar. Iets met tegenpolen? 😉

Ik vond met name John heel leuk. Als populaire dude heeft hij een soort air over zich heen hangen. Daar schaamt hij zich niet voor en maakte het voor mij erg hilarisch. Met Grace had ik op het begin wel wat moeite. Al haar gedachtes kwamen op mij nogal onrealistisch en naïef over. Later in het verhaal kreeg ik gelukkig wel het idee dat ze wat realistischer werd en meer voor zichzelf durfde op te komen.

Elle Kennedy weet hoe ze een vlot geschreven verhaal moet schrijven.

Als ik één belangrijk punt zou moeten noemen, waaraan de schrijfstijl van Elle Kennedy te herkennen is, dan zou ik zeggen dat ze prima weet hoe ze een vlot geschreven verhaal moet schrijven. Ook in De Fout doet ze dit weer precies zoals we van haar gewend zijn. We lezen vanuit Grace en vanuit John. Dit is heel fijn omdat ze beide hele andere persoonlijkheden hebben. Als we alles vanuit één personage zouden lezen, zouden we het andere personage denk ik nooit een eerlijke kans hebben kunnen geven.

De fout is een prima vervolg op De deal. Zoals we gewend zijn van NA boeken zitten er flink wat steamy scènes in. Aan het begin van het verhaal heb ik me helaas toch wel regelmatig geïrriteerd aan Grace. Ik kon me gewoon niet in haar inleven en ik merk dat als ik dat niet kan bij een hoofdpersonage, ik vaak toch wel moeite heb om door het boek te komen. Voor mij doen heb ik er dan ook best lang over gedaan om dit boek uit te lezen. Bijna twee weken denk ik. Maar losstaand dat ik me aan het begin niet met Grace kon identificeren, vond ik het absoluut een vermakelijk verhaal. Elle Kennedy schreef nog twee delen in deze serie en ik hoop echt dat Uitgeverij Volt besluit deze ook te vertalen. Ik ben benieuwd welke personages we in die twee boeken we gaan volgen. Hoewel ik al wel een beetje een idee heb wie dat gaan zijn. 😉

Riverdale