Boekrecensie: The Reappearance of Rachel Price

Title: The Reappearance of Rachel Price
Author: Holly Jackson
Publisher: Electric Monkey
Release date: april 2024

Zestien jaar geleden verdween Rachel Price. Haar toen tweejarige dochter Bel Price was de enige getuige. Ze heeft aan deze ingrijpende gebeurtenis geen herinneringen en ze leeft sindsdien in de schaduw van deze mysterieuze verdwijning. Rachel Price is weg, waarschijnlijk dood, en Bel zou het liefst willen dat iedereen gewoon verder gaat met leven.

De zaak wordt plotseling weer relevant als de familie Price instemt met een true crime-documentaire. En dan gebeurt wat al die tijd onmogelijk had geleken: Rachel Price keert terug. Bels leven zal nooit meer normaal zijn. Haar moeder vertelt een ongelooflijk verhaal over wat haar is overkomen. Letterlijk ongelooflijk, want Bel weet zeker dat Rachel niet de waarheid spreekt. Maar als Rachel liegt, waar heeft ze dan al die tijd gezeten? En belangrijker nog: zou ze gevaarlijk kunnen zijn?

Terwijl de camera’s nog draaien, probeert Bel de waarheid over haar moeder te achterhalen en erachter te komen waarom Rachel werkelijk is teruggekeerd uit de dood.

Holly Jacksons nieuwste YA thriller The Reappearance of Rachel Price gaat over een tienermeisje genaamd Bel Price. Ze heeft zich altijd overschaduwd gevoeld door de mysterieuze verdwijning van haar moeder Rachel. Tijdens het filmen van een documentaire over de zaak verschijnt Rachel plotseling weer. Ze claimt ontvoerd te zijn geweest. De dader heeft haar onlangs vrijgelaten. Bel is vanaf het moment dat ze oog in oog staat met haar moeder al achterdochtig. De details van haar ontvoering kloppen namelijk niet. Wat dat betreft lijkt Bel erg op Pip, het hoofdpersonage uit Moordgids voor lieve meisjes. Je kunt haar niet snel wat wijsmaken en is erg nieuwsgierig ingesteld.

Dit is by far de beste YA thriller die ik tot nu toe in 2024 heb gelezen! Meeslepend, spannend en uitermate boeiend!

Er is iets in de manier waarop Holly Jackson schrijft. Altijd als ik een boek van haar lees, kan ik het maar niet wegleggen. Haar schrijfstijl is meeslepend, spannend en boeiend. Ik dacht dat het onmogelijk was, maar Holly Jackson heeft de Moordgids voor lieve meisjes trilogie geëvenaard. Het is geen geheim dat ik dol ben op deze serie. En hoewel ik haar standalone Five Survive minder vond, maakt ze het weer helemaal goed met The Reappearance of Rachel Price. Al na het lezen van de eerste bladzijdes, wist ik dat dit een wilde rit zou worden. Het mysterie is nauw verweven met interessante personages en plotwendingen die slim, onverwachts zijn en écht indruk maken. Het draait voortdurend om manipulatie en dat zorgt ervoor dat je alles wat je voorgeschoteld krijgt in twijfel trekt. The Reappearance of Rachel Price leest bovendien als een true-crime verhaal. Een genre dat je als lezer erg betrokken laat voelen bij je personages.

The Reappearance of Rachel Price is een thriller vol verborgen geheimen die je als lezer langzaam ontrafelt samen met het hoofdpersonage.

The Reappearance of Rachel Price was hét boek waar ik het meest naar uit heb gekeken dit jaar. Holly Jackson heeft me niet teleurgesteld. Het is namelijk ook meteen de beste YA-thriller die ik heb gelezen in 2024 tot nu toe. Een thriller vol verborgen geheimen die zich langzaamaan ontrafelen. Een aangestoken lont die op dramatische wijze explodeert. Plotwending na plotwending en onthullingen die je niet ziet aankomen. Ik werd het verhaal ingezogen en kwam er pas weer uit na de laatste bladzijde. Een absolute aanrader!

Dit boek verschijnt 30 april 2024 in het Nederlands onder de titel De Terugkeer van Rachel Price.

The Reappearance of Rachel Price