Even tussen ons

Boekrecensie: Even tussen ons

Title: Even tussen ons
Author: Jane Fallon
Publisher: Uitgeverij de Fontein
Release date: Juni 2020

Jane Fallon is inmiddels één van mijn favoriete feelgood auteurs. Ik keek dan ook al maanden uit naar haar nieuwe boek Even tussen ons nadat ik vorige zomer Even goede vrienden had gelezen. Bij haar weet ik eigenlijk altijd zeker dat ik het verhaal in wordt gezogen. Dat ik Even tussen ons dan ook geweldig vond, is geen verrassing. Maar wat ik niet had verwacht, alleen durfde te hopen, was dat ik dit boek stiekem het beste vind van al haar boeken tot nu toe. Waarom? Dat lees je in deze recensie.

Holly en Roz zijn het perfecte team. Ze delen een kantoor, hetzelfde gevoel voor humor en al hun geheimen. Maar als Holly haar droombaan aangeboden krijgt, lijkt het wel alsof Roz niet zo blij voor haar is als ze had verwacht. En opeens beginnen haar kleine dingen op te vallen die niet helemaal kloppen.

Hoeveel van Roz’ verhalen over haar picture perfect-leven is er eigenlijk echt waar? Wie is de échte Roz? En zijn Holly’s geheimen bij haar wel in goede handen…?

In Even tussen ons volgen we Holly. Het verhaal begint tijdens de borrel die speciaal is georganiseerd ter ere van haar. Samen met haar collega’s proosten ze op Holly’s promotie. Zij zal voortaan verantwoordelijk woorden voor hun team. Hoewel Holly ontzettend blij is met de promotie, had ze niet verwacht deze te krijgen. Haar collega Juliette werkt er al het langste en aasde ook op de positie.

Als Holly na een tijdje beseft dat iemand haar probeert te dwarsbomen, beseft ze dat toch niet iedereen zich heeft neergelegd bij haar promotie. Voor Holly en haar collegavriendin Roz is het volkomen duidelijk wie hier achter zit: Juliette. Maar is het wel Juliette?

Ik vond Holly een heel leuk personage. Volgens mij is ze geschikt voor deze functie en neemt ze haar werk erg serieus. Als alleenstaande moeder weet ze wat hard werken is. Ze bleef ook heel lang positief, ook nadat ze steeds meer vermoedens begon te krijgen dat het niet Juliette is die het op haar gemunt had. Maar op een bepaald moment is er zelfs voor Holly een bepaald punt bereikt waarop ze gaat terugslaan.

Deze auteur behoort inmiddels tot mijn favoriete feelgood auteurs.

Nu ik inmiddels een aantal boeken van Jane Fallon heb gelezen, ben ik wat overeenkomsten gaan zien. Al haar boeken gaan over wraak en dat weet de auteur heel scherp en pakkend te omschrijven. Toen ik begon aan dit boek had ik al heel snel zo’n momentje van: oja, dit is het werk van Jane. Zo fijn! Ik kan als ik haar boek lees, ook achter elkaar door lezen zonder dat ik doorheb dat ik al uren lees. Ze weet je als lezer helemaal in het verhaal te zuigen. Bovendien leefde ik met Holly mee en wilde ik ook wraak voor haar!

Jane Fallon flikt het weer om een grappig en scherp verhaal neer te zetten met het thema wraak in de hoofdrol.

Wat heb ik genoten van Even tussen ons! Ik vind het oprecht jammer dat ik hem alweer uit heb. Het hoofdpersonage Holly was erg likeable en als leefde ik helemaal met haar mee. Ik werd er zelf ook een beetje wraakzuchtig van merkte ik, haha. Maar naast Holly vond ik de overige personages ook heel goed uitgewerkt. Zowel de collega’s van Holly als haar vrienden. De humor van de auteur is hilarisch en heel passend bij de toon van het verhaal. Het is niet geforceerd. Even tussen ons is een vermakelijk en grappig boek. Precies wat ik van te voren had gehoopt. Grappige side note, het is zeer uitzonderlijk dat ik een plot tijdens het lezen van een boek doorheb. Maar dit keer, had ik al snel een vermoeden hoe de vork in de steel zat. Dat vond ik overigens niet erg hoor. Het doet niets af aan het verhaal dat gewoon weer steengoed in elkaar zit!

Even tussen ons