Boekrecensie: Het Dorpje Happiness

Title: Het Dorpje Happiness
Author: Holly Martin
Publisher: Zomer & Keuning
Release date: Oktober 2020

Wat is 2020 toch een bijzonder jaar. We leven in rare tijden waarbij we veel aan huis gebonden zijn. Zo werk ik zelf al sinds maart thuis en lees ik dit jaar enorm veel boeken. Nu de maatregelen vanuit het kabinet opnieuw zijn aangescherpt en we nog meer worden geacht thuis te blijven, kunnen we wel wat vrolijkheid gebruiken. Gelukkig kwam er begin oktober een nieuwe feelgood roman uit bij Zomer & Keuning, namelijk Het dorpje Happiness.

Willow, de hoofdpersoon in ‘Het dorpje Happiness’ van Holly Martin, heeft behoefte aan een nieuwe start. Haar relatie is net voorbij en iedereen in het dorpje waar ze woont, heeft er een mening over. Als Willow een advertentie ziet om een jaar lang gratis in het dorpje Happiness te wonen, lijkt het een droom. Ze pakt haar koffers en vertrekt. De droom blijkt te mooi om waar te zijn: het dorpje is lang niet zo lieflijk als op de foto’s en de meeste pittoreske pandjes bevinden zich in erbarmelijke staat. Maar Willow geeft niet zomaar op en gelukkig staat ze er niet alleen voor.

In Het dorpje Happiness volgen we Willow. Willow was zo’n leuk personage om te volgen. Ze is vrolijk, neemt zichzelf niet te serieus en leeft elke dag met het doel om haar medemens vrolijk te maken. Als dat geen fijne karaktereigenschappen zijn?! Andrew, het mannelijke personage in dit boek, is een pleaser. Hij wilt het iedereen naar zijn zin maken. Gedurende het verhaal leert hij heel veel over zijn onzekerheden. Andrew houdt echt van het leven en is erg gepassioneerd over het dorpje Happiness.

Het dorpje Happiness is een warm en charmant verhaal om verliefd op te worden!

Ik heb heel lang geleden wel eens eerder een boek van Holly Martin gelezen. Wat ik me daar vooral nog van herinner is dat het ook een vrolijk verhaal was. Of je haar boeken nu al wel of niet kent, je kunt er in ieder geval vanuit gaan dat de verhalen van Holly heel zoet, sexy en vol romantiek zitten. De aantrekkingskracht tussen Willow en Andrew spat echt van de bladzijdes af. Dat kan al gauw te insta love-achtig worden, maar in dit boek lijkt het niet uit te maken dat ze elkaar pas net kennen. Misschien komt het door de nare tijd waarin we nu zitten, maar de vrolijkheid van dit verhaal is precies wat ik nodig heb nu. Het is warm, charmant en zit vol met humor.

Of je nu al bekend bent met Holly Martin haar boeken of niet, Het dorpje Happiness gaat je niet teleurstellen als je van feelgood verhalen houdt. En is dat niet precies wat we allemaal wel een beetje kunnen gebruiken nu? Dit boek heeft m’n hart verwarmd en is perfect voor de liefhebbers van Jill Mansell en Jenny Colgan wiens verhalen zich ook in kleine hechte dorpjes afspelen. In november komt het vervolg Het geschenk van Happiness uit. Dit deel speelt zich af in Kerstsferen en volgen we andere personages. Spannend!

Het dorpje Happiness

Dit artikel bevat een recensie-exemplaar. Dit beïnvloedt mijn mening van het boek niet.