Boekrecensie: King of Wrath

Title: King of Wrath
Author: Ana Huang
Publisher: Piatkus
Release date: Oktober 2022
Rating:★★★★✩ 4.0

Dante Russo gedijt op controle, zowel persoonlijk als professioneel. De CEO van de miljardair was nooit van plan te trouwen – totdat de dreiging van chantage hem dwingt tot een verloving met een vrouw die hij nauwelijks kent. Vivian Lau, erfgename van sieradenwinkel en dochter van zijn nieuwste vijand. Het maakt niet uit hoe mooi of charmant ze is. Hij zal alles doen wat in zijn macht ligt om het bewijsmateriaal en hun verloving te vernietigen.

Er is alleen één probleem: nu hij haar heeft… kan hij zichzelf er niet toe brengen haar te laten gaan.

***

Elegant. Ambitieus. Welgemanierd. Vivian Lau is de perfecte dochter en het ticket voor haar familie naar de hoogste regionen van de high society. Trouwen met een blauwbloedige Russo betekent het openen van deuren die anders gesloten zouden blijven voor haar familie.

Hoewel de onbeschofte, ongrijpbare Dante niet haar idee van een droompartner is, stemt ze uit plichtsbesef in met hun gearrangeerde huwelijk. Het verlangen naar zijn aanraking was nooit een onderdeel van het plan. Het was ook het ergste wat ze ooit kon doen: verliefd worden op haar toekomstige echtgenoot.

In King of Wrath volgen we Vivian Lau. Ze is een jonge ambitieuze vrouw. Familie betekent alles voor haar. Ze zou dan ook niet snel iets doen wat haar ouders zou teleurstellen. Zeker haar vader niet, die eigenaar is van een populaire sieradenmerk. Als haar ouders op een dag mededelen dat ze de perfecte trouwpartner voor haar hebben gevonden, stemt ze direct in. Je vader tegenspreken, doe je niet toch?

Dante Russo is miljardair en een gewilde huwelijkskandidaat voor velen. Al is dat alles behalve wat hij zelf wilt. Trouwen? Nee, dat is niets voor de controlfreak Dante. Maar als de vader van Vivian hem chanteert, kan hij niet anders dan instemmen met het gearrangeerde huwelijk. Al is hij niet van plan om zich daar zo makkelijk bij neer te leggen. Dante zint op wraak.

King of Wrath leest weg als je nieuwe guilty pleasure. Ik wil meer!

Ana Huang is in een korte tijd erg populair geworden. De auteur van King of Wrath schreef namelijk de Twisted-serie die een ware hit op TikTok is. Toen ik King of Wrath las, had ik deze serie nog niet gelezen. Ik had dus nog geen idee van haar schrijfstijl. Maar ze stelt me niet teleur. King of Wrath leest weg als een guilty pleasure! We lezen vanuit twee perspectieven: Vivian en Dante. Heerlijk vind ik dat. Zo krijg je echt een kijkje in het hoofd van beide hoofdpersonages. Als ik toch een minpuntje mag noemen, dan zijn het de expliciet beschreven seksscènes. Ik weet dat dit gebruikelijk is in het New Adult genre, maar persoonlijk is het niet mijn ding. Het voegt naar mijn mening niets toe aan het verhaal. Ik stoor me er eerder aan. Maargoed, als het me niet zinde, sloeg ik dat deel gewoon over.

King of Wrath is het eerste deel in een nieuwe zeven (!!) delige serie. In elk deel volgen we andere personages, die je in een eerder deel al een beetje heb leren kennen. Ik vind series die zo zijn opgebouwd altijd heel leuk. Alsof je een hele gemeenschap leert kennen. Ondanks dat het verhaal een beetje voorspelbaar was, heb ik er enorm van genoten. De chemie en romantiek tussen Vivian en Dante was vermakelijk. Het duurde even voordat Vivian en Dante dichterbij elkaar kwamen, maar ik heb genoten van hun grapjes en gekibbel.

King of Wrath doet mij absoluut verlangen naar meer. Daarom kan ik niet wachten om het volgende boek in de serie te lezen!

King of Wrath