Boekrecensie: Dream Again

Title: Dream Again
Author: Mona Kasten
Release date: Juni 2021

Twee jaar geleden mocht ik kennis maken met Begin Again. Een new adult boek dat heel Duitsland had veroverd. Het boek werd aanbevolen voor fans van After van Anna Todd. Dit boek heb ik jaren geleden verslonden dus Begin Again klonk echt wat voor mij. Inmiddels is alweer het vijfde en tevens laatste deel in de serie verschenen Dream Again.

Jude Livingston keert verslagen terug naar huis: haar droom om actrice te worden is in duigen gevallen. Ten einde raad trekt ze in bij haar broer in Woodshill en loopt ze uitgerekend haar ex tegen het lijf. Jude en Blake waren ooit een stel, tot zij besloot om haar dromen na te jagen in Los Angeles en hem achterliet – een keuze die hij haar nooit heeft vergeven. Hun aantrekkingskracht blijkt nog net zo sterk als vroeger, maar zijn ze er klaar voor om hun harten weer op het spel te zetten?

Kenmerkend aan de Begin Again serie is dat we in elk boek een personage volgen die in een eerder boek al als bij-personage voorbij kwam. In Dream Again volgen we Blake die al eerder voorbij kwam in het vierde deel van de serie Hope Again. Het verhaal zelf wordt echter verteld vanuit Jude, een nieuw personage die wordt geintroduceerd. Haar acteercarrière, haar grote droom, is in L.A. plots geëindigd. En als dat al niet erg genoeg is, is ook haar geld nog is op. Ze is blut. Naar haar ouders toe gaan voor hulp is geen optie. Daarom besluit ze bij haar broer in Woodshill in te trekken.

Ik had best te doen met Jude. Ondanks dat ze veel fouten heeft gemaakt in het verleden, loopt ze hier niet voor weg. Ze weet dat ze fouten heeft gemaakt en probeert er dan ook alles aan te doen om deze te herstellen. Wat ik ook heel leuk aan haar vond is dat ze heel nuchter is. Als ze wat denkt, dan zegt ze dat ook. Blake daarentegen is veel meer gesloten en veel gevoeliger. Hij maakt van de twee personages de grootste ontwikkeling door.

Liefhebbers van Jennifer L. Armentrout en Mona Kasten zullen de schrijfstijl van Mona Kasten heel fijn gaan vinden. Alle drie de auteurs schrijven heel vlot en weten de gevoelens van de personages goed weer te geven. Wel moet ik zeggen dat ik na vijf delen alles een beetje hetzelfde begon te vinden in de serie. Wat dat betreft is het dus ook helemaal goed dat de serie nu is afgesloten. Het werd soms wat langdradig waardoor het verhaal tempo verloor.

Dream Again is een mooie afsluiting van de vijfdelige serie waar dit boek deel van uit maakt. Het is aan te raden de boeken op volgorde te lezen omdat er zoals gezegd steeds meer personages terugkeren uit eerdere boeken. Wil je niet gespoiled worden, dan is op volgorde lezen echt een must. Ondanks dat ik de serie heel vermakelijk vond, ben ik er helemaal oke mee dat we nu afscheid gaan nemen van Woodshill en haar bewoners. Mona Kasten geeft ons met Dream Again een mooie afsluiting.

Dream Again

Benieuwd naar de recensies van de vorige delen? Die kun je hier vinden:
Begin Again, Trust Again, Feel Again en Hope Again