Boekrecensie: Liefs uit Ibiza

Title: Liefs uit Ibiza
Author: Iris Visser
Publisher: Kobo Originals
Release date: Augustus 2021
Rating:★★★✩✩ 3.5

Eva koestert warme herinneringen aan de vele zomers die ze als kind en puber al dan niet werkend in de strandtent van haar familie op Ibiza doorbracht. Dus wanneer ze door haar nichtje wordt gebeld met het nieuws dat het bedrijf van hun grootouders in zwaar weer verkeert en ze haar hulp goed kunnen gebruiken, hoeft ze niet lang na te denken. Met een studie bedrijfseconomie op zak en een aantal vrije maanden tot haar beschikking, springt ze op het vliegtuig in de goede hoop iets bij te kunnen dragen en wellicht wat van de Spaanse zon te kunnen genieten.

Tijdens een van haar eerste avonden op het eiland, die ze met haar nichtje dansend doorbrengt in een hippe club, ontmoet ze de knappe Elias. Na een heerlijke avond, zijn nummer op zak en een date in het vooruitzicht lijkt haar werkvakantie opeens zomaar een romantische wending te krijgen. Totdat ze een aantal dagen later, eerder dan verwacht en onder heel andere omstandigheden, opeens oog in oog staan. Ontsteld komt ze tot de ontdekking dat haar droomman een uiterst mensonterende kant blijkt te hebben, en dus besluit ze stellig ver bij hem uit zijn buurt te blijven. Maar de vraag is of oprechte aantrekkingskracht zich op het zwoele, zomerse eiland makkelijk laat negeren…

In het tweede deel in de Liefs uit- serie, Liefs uit Ibiza van Iris Visser, volgen we de strijdlustige Eva. Eva heeft fijne herinneringen aan haar jeugd die ze vele zomers heeft doorgebracht op Ibiza. Haar familie heeft daar namelijk een strandtent. Heel wat jaren later bestaat de strandtent nog steeds, maar gaat het minder goed. Haar opa en oma hebben hulp nodig. Daarom besluit Eva meteen het vliegtuig te nemen naar Ibiza om haar grootouders te helpen. En ze gaat niet alleen. Ook haar nichtje gaat mee.

Ik heb eerder dit jaar al erg genoten van Liefs uit Londen, het eerste deel in de serie. Iris weet hoe ze het gevoel van een stad of andere locatie moet overbrengen. Ook in Liefs uit Ibiza brengt ze het warme zomerse gevoel over op de lezer. En dat was extra fijn voor mij, aangezien ik dit boek heb gelezen terwijl het buiten super koud is! Zo waande ik me toch een beetje op Ibiza. Wat ze ook heel goed heeft gedaan, is de vlotheid waarmee het boek is geschreven. Dit vind ik bij feelgood boeken sowieso erg fijn. Het moet niet te moeilijk zijn, maar simpel en luchtig. Gooi daar nog wat humor bij en je hebt naar mijn mening een heerlijk feelgood verhaal te pakken.

Waan je op het zonnige Ibiza tijdens het lezen van dit boek. Nu wil ik ook naar dit zonnige eiland!

Liefs uit Ibiza is precies wat ik er van had verwacht. Een vlot geschreven feelgood roman met een vleugje humor. De personages zijn interessant en ik kon goed met ze meeleven. Als ik dan toch kritisch moet zijn, dan had ik misschien nog wel wat meer te weten willen komen over Eva haar grootouders. Ik werd zo nieuwsgierig gemaakt door de auteur, dat ik nu meer wil weten over Eva haar familie, haha. Maar hey, dat is een goed teken. Lang verhaal kort, heeft Iris een vermakelijk verhaal geschreven. Op naar het laatste deel Liefs uit New York mijn favoriete stad op de wereld!

Liefs uit Ibiza*Dit artikel bevat een recensie-exemplaar. Dit beïnvloedt mijn mening van het boek niet.