Boekrecensie: Heerlijk duurt het langst

Title: Heerlijk duurt het langst
Author: Jill Mansell
Publisher: Luitingh-Sijthoff
Release date: april 2020
Genre: Feelgood Roman

Jill Mansell is DE koningin onder de feelgood auteurs. Met maar liefst dertig boeken op haar naam, kan je wel zeggen dat ze een ervaren auteur is. Alle boeken die ik tot nu toe van haar heb gelezen, waren geweldig. Het moge duidelijk zijn dat ik enorm fan ben van Jill haar boeken. Heerlijk duurt het langst is haar nieuwe boek die onlangs uitkwam. Benieuwd of Jill het weer flikt? Je leest het in deze recensie!

Wie heeft er ooit genoeg van romantiek? Lainey wel na haar laatste relatie. Zij dacht dat het voor altijd was, hij dacht al aan de volgende. En dus is ze, wanneer ze haar nieuwe baan begint bij een chaotisch gezin in Cornwall, niet geïnteresseerd in Seth, de stiefzoon van haar baas, hoe aantrekkelijk hij ook is (en dat is héél aantrekkelijk). Vooral omdat Seth een perfecte vriendin heeft. Maar Lainey was niet helemaal eerlijk over haar leven, en Seth is ook niet helemaal wat hij lijkt. Als iedereen iets te verbergen heeft, is het ingewikkeld! Komt de liefde naar hen toe deze zomer?

In Heerlijk duurt het langst volgen we Lainey. Lainey werkt samen met haar beste vriend Kit op een Frans chateau. Maar wanneer de eigenaren aankondigen dat ze failliet zijn, is Lainey noodgedwongen terug te keren naar Engeland. Wanneer ze onderweg terug naar huis een advertentie ziet staat om te gaan werken als au pair bij een groot, chaotisch gezin in Cornwall, weet Lainey het meteen: dit wordt haar nieuwe baan, samen met Kit!

Voor wie al vaker een boek van Jill Mansell heeft gelezen, weet dat je in haar boeken altijd meerdere personages volgt. Ook in Heerlijk duurt het langst is dat zo. We volgen meerdere mensen uit het gezin waar Lainey en Kit gaan werken. Maar je volgt ook een man die ze nog kennen uit het chateau in Frankrijk. Zoals altijd is iedereen met elkaar verbonden, wat me bij Jill haar boeken altijd één groot familiegevoel geeft.

Bij Jill Mansell weet ik eigenlijk altijd, zonder te weten waar het boek over gaat, dat ik niet teleurgesteld zal worden.

Jill Mansell haar schrijfstijl is heel kenmerkend. Ze weet haar personages altijd heel goed te omschrijven. Daarnaast bevatten al haar boeken terugkerend elementen als vriendschap, romantiek en zijn er veel grappige voorvallen. Dat maakt Heerlijk duurt het langst naast dat het je feelgood vibes geeft, ook nog eens een boek vol met humor. Dat het verhaal vanuit meerdere invalshoeken wordt verteld, vind ik een grote pré. Het zorgt ervoor dat je je als lezer onderdeel voelt van een grote (in dit geval chaotische) familie. Wat Jill uniek maakt? Haar verhalen bevatten diepgang, maar ze weet het altijd licht en luchtig te houden waardoor het feelgood gevoel constant aanwezig is.

Wat Jill uniek maakt? Haar verhalen bevatten diepgang, maar ze weet het altijd licht en luchtig te houden waardoor het feelgood gevoel constant aanwezig is.

Tja wat kan ik zeggen? Ik denk dat Jill Mansell de meest constante auteur is waarvan ik boeken heb gelezen. Bij haar weet ik eigenlijk altijd, zonder te weten waar het boek over gaat, dat ik niet teleurgesteld zal worden. Want ook van Heerlijk duurt het langst heb ik weer ontzettend genoten. De personages waren interessant om te volgen en de humor die in het verhaal is gestopt vond ik een hele fijne toevoeging. Ik kan me niet herinneren dat ik zo vaak moest lachen bij haar boeken. Dus ergens heeft Jill me ook nog weten te verrassen. Als je van het feelgood genre houdt, dan kunnen Jill haar boeken eigenlijk niet ontbreken op je lijstje!

Heerlijk duurt het langst

Benieuwd hoe ik de andere boeken van Jill Mansell vond? Je vindt hier mijn recensies van Ik zie je op het strand en Lang leve de liefde.