Boekrecensie: Heart Bones

Title: Heart Bones
Author: Colleen Hoover
Publisher: Zomer & Keuning
Release date: Juli 2023
Genre: Romance

Na de dood van haar moeder heeft de achttienjarige Beyah geen andere keuze dan tijdelijk bij haar vader in te trekken. De vader die ze nauwelijks kent en die op een schiereiland voor de kust van Texas blijkt te wonen. Beyahs leven bestond uit armoede en verwaarlozing, maar nu komt ze in een wereld van de rich and famous terecht. Een wereld die zo anders is dan de hare. Maar als ze Samson ontmoet, blijkt dat geld een van de weinige dingen is die ze niet gemeen hebben. Is hun liefde meer dan een vakantieliefde?

In Heart Bones volgen we Beyah Grim. Ze is opgegroeid met een junkiemoeder en een vader die ze één keer per jaar ziet. Ondanks haar minder fijne opvoeding, is Beyah zelf hard bezig om haarzelf een betere toekomst te geven. Ze is de ster uit haar volleybalteam en heeft daardoor een volledige studiebeurs in de wacht gesleept. Maar haar leven staat op het punt compleet te veranderen. Haar moeder is namelijk overleden aan een overdosis. Omdat ze nergens anders heen kan, moet Beyah noodgedwongen naar haar vader in Texas toe voor de laatste maanden van de zomer. Een vader die ze nauwelijks kent. Een huishouden met rijken en bevoorrechte mensen die niets weten van het leven dat Beyah heeft moeten doorstaan.

Het liefdesverhaal dat Colleen Hoover met Heart Bones vertelt, is kenmerkend voor haar stijl. Hoewel het verhaal begint op een plaats met veel verdriet, wordt het al snel ondersteund door hoop. Dit is iets wat Colleen als de beste kan. Als je, net als ik, al langer een CoHo-fan bent, dan weet je dat je altijd door haar boeken heen vliegt. Dat is bij Heart Bones niet anders. De hoeveelheid detail die in dit boek is gestopt, deed de personages tot leven komen en gaf ze hun eigen wereld. Een dubbel perspectief met twee verschillende personages uit twee verschillende levens zorgt ervoor dat de lezer zich gemakkelijk kan identificeren met elk personage.

Aanrader voor de DIMLY-fans!

Dit boek heeft voor elk wat wils. Toch vond ik Heart Bones anders dan andere boeken van Colleen. Normaal gesproken, vind ik het heel lastig om haar boeken te vergelijken met andere. In het geval van Heart Bones zag ik wat gelijkenissen met Did I Mention I Love You van Estelle Maskame. Elke kleine gebeurtenis – van tattooshops tot zonsopgangen bekijken – werden uitvoerig in detail omschreven. Daardoor waan je je als lezer ook in Texas bij Beyah. Hou je van summer romances? Dan is Heart Bones absoluut een aanrader voor jou!

People we meet on vacation