Boekrecensie: Regretting You

Title: Regretting You
Author: Colleen Hoover
Publisher: Amazon Publishing
Release date: December 2019

Als je mij zou vragen om mijn favoriete auteur te noemen, dan is er een hele grote kans dat ik Colleen Hoover zeg. Er is iets in haar verhalen en manier van schrijven, waardoor ze me altijd diep raakt. Dat is eigenlijk in elk boek wat ik van haar lees en ik kan me ook niet voorstellen dat dit ooit zal veranderen. Zodra er een nieuw boek van haar uitkomt, moet ik die dus ook zo snel mogelijk lezen. Regretting You is haar nieuwste boek en belooft weer prachtig te worden.

Morgan werd op zeventienjarige leeftijd zwanger van haar nu zestienjarige dochter Clara. De twee botsen erg met elkaar en zouden niets liever willen dan niet zoveel op elkaar te lijken. Maar gelukkig weet vader Chris, de anker van de familie, de vrede te bewaren tussen de overbezorgde moeder en de vrijgevochten dochter. Als hij betrokken raakt bij een ernstig ongeluk, stort hun wereld in en elke dag komen er nieuwe geheimen aan het licht. Terwijl ze worstelen om hun leven weer op te bouwen, raken Morgan en Clara steeds verder van elkaar verwijderd. Zullen ze de weg naar elkaar weer kunnen terugvinden? Of is het te laat?

Een prachtig verhaal vol verdriet, spijt, onuitgesproken waarheden en geheimen. Ontroerend, hard en realistisch.

In Regretting You volgen we afwisselend Clara en haar moeder Morgan. Morgan werd op jonge leeftijd al moeder. Ik heb niets anders dan bewondering voor haar. Ik gunde Morgan zoveel geluk. Niet alleen in een relatie met haar man en haar dochter, maar vooral met zichzelf. Doordat ze op jonge leeftijd al moeder was, heeft ze haar eigen leven op een laag pitje gezet. Het is moeilijk voor Morgan om zichzelf als iets anders te zien dan echtgenoot of moeder. Clara zit volop in de pubertijd met haar zestienjarige leeftijd. Een leeftijd met veel tienerdrama. Maar het is ook een leeftijd waarin je jezelf en het leven probeert te ontdekken. Ze wilt heel graag een actrice worden, maar haar ouders zien haar liever een veiliger toekomst pad kiezen met meer zekerheid. Hoewel Clara geen goede band heeft met haar moeder, kan ze het wel heel erg goed vinden met haar tante (de zus van haar moeder) Jenny.

Hoe Colleen Hoover elke keer weer zoveel emotie in haar boeken weet te leggen is me een raadsel. Maar in Regretting You slaagt ze daar opnieuw in.

Regretting You is geschreven vanuit zowel het personage Clara als Morgan. Dat betekent dat we afwisselend vanuit hun perspectieven lezen. Waar Colleen elke keer weer opnieuw in slaagt is om personages zo te introduceren, waardoor je al heel snel het gevoel krijgt dat je ze echt kent. Dat zorgt ervoor dat je je erg betrokken voelt en ik heel erg meeleefde met zowel Clara als Morgan. Hoe de auteur elke keer weer zoveel emotie in haar boeken weet te leggen is me een raadsel. Maar in Regretting You slaagt ze daar weer opnieuw in. Het is een verhaal over miscommunicatie, tweede kansen, pijn en heling.

Zoals altijd kan ik maar moeilijk de juiste woorden vinden om te omschrijven hoe mooi ik de boeken van Colleen vindt. Er is wat mij betreft nog geen enkele andere auteur die haar kan evenaren. Dat maakt Colleen Hoover haar verhalen uniek en verslavend. En hoewel Regretting You een hartverscheurend verhaal is, is het tegelijkertijd ook prachtig om te lezen. Mocht Colleen Hoover een nieuwe naam voor je zijn, ga haar boeken dan absoluut lezen. Sommige van haar boeken vallen in het New Adult of Roman genre en andere vallen daar een beetje tussenin. Dat is bij Regretting You ook het geval. Ik kan dit boek eigenlijk niet echt binnen één genre scharen. Maar dat doet er eigenlijk ook niet toe. Ga dit boek gewoon lezen! Hij wordt op dit moment vertaald door Zomer & Keuning en krijgt de titel Spijt van jou. Je kunt hem al reserveren, dan weet je zeker dan je hem in mei 2021 als één van de eerste in huis hebt!

De Gevallen Koning